Sökning: "lärstil läromedel"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden lärstil läromedel.

  1. 1. Att lära sig om sitt lärande : En läromedelsanalys om lärstilar och studieteknik i läromedel för årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maja Engström Hellman; Johanna Jonsson; [2020]
    Nyckelord :The Dunn Dunn learning styles model; lärstil; studieteknik; metakognition;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa likheter och skillnader i hur läromedel för svenskämnet årskurs 4-6 utformar uppgifter med hänsyn till olika lärstilar och studieteknik. För att göra detta valdes två läromedel ut, läroboken Prima Svenska 6 och det digitala läromedlet Clio. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas effektiviteten av studenters inlärning av läromedlen ljudbok och tryckt bok?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elna Mattsson Johansson; Fanny Curtsson; [2019]
    Nyckelord :Effektivitet; Inlärning; Student; Ljudbok; Tryckt bok; Lärstil;

    Sammanfattning : Ljudboken har under de senaste åren haft en stark framväxt i samhället och blivit ett vanligt bokformat. Kurslitteratur i formatet är något begränsat, men det finns en önskan hos studenter att ha tillgång till kurslitteratur i ljudboksformat. LÄS MER

  3. 3. Användbarhet för e-läromedel : anpassning för olika lärstilar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Kristina Linde; [2014]
    Nyckelord :Usability; learning style; e-learning; user centered system design; VAKT; Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; användarcentrerad systemdesign; VAKT;

    Sammanfattning : Vid utveckling av elektroniska läromedel är användbarhet en viktig faktor. Vad som är användbart är beroende av användarens behov och förutsättningar och läromedel har ofta en heterogen målgrupp. Målet med den här undersökningen har varit att besvara frågan hur e-läromedel kan användbarhetsanpassas för olika lärstilar. LÄS MER

  4. 4. Variation i läromedel : En analys av sinnespreferenser i läroböcker i spanska

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Maria Peltonen; [2012]
    Nyckelord :lärstil; sinnespreferens; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : De perceptuella preferenserna utgör en del av Dunns lärstilsmodell. Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av kvantitativ innehållsanalys undersöka den procentuella andelen visuella, auditiva, kinestetiska och taktila övningar i läroböcker i spanska för årskurs 6. LÄS MER

  5. 5. Klassrumsmiljöns betydelse för inlärning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Victoria Edling; Tina Jönsson; [2012]
    Nyckelord :fysisk klassrumsmiljö; samspel; läromedel; pedagogisk syn; inlärare; lärstil;

    Sammanfattning : The impact of classroom enviroment with respect to learning .... LÄS MER