Sökning: "lärstil metoder"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden lärstil metoder.

  1. 1. Teaching English grammar : A study of approaches to formal grammar instruction in the subject English in Swedish upper secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Maureen Lugoloobi-Nalunga; [2017]
    Nyckelord :Grammar instruction; grammar learning; grammar acquisition; language development; second language; foreign language; EFL ESL; Second Language Acquisition; SLA.; Grammatikundervisning; grammatikinlärning; språkinlärning; språkutveckling; andraspråk; främmande språk; andraspråksinlärning.;

    Sammanfattning : The main aim of the present study was to identify examples of practical grammar instruction methods in an EFL/ESL classroom in Swedish upper secondary school. Data was collected through classroom observations and interviews. LÄS MER

  2. 2. Vi är alla lika olika : att omsätta forskning till praktik i den tidiga läs- och skrivundervisningen, hur gör man?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Evelina Ersson; Elise Cronqvist; [2016]
    Nyckelord :Tidiga läs- och skrivundervisningsmetoder; lärstilar; lärares uppfattningar; årskurs fk-3; enkät.;

    Sammanfattning : Denna studie syftade till att kartlägga och analysera lärares uppfattningar och reflektioner kring olika läs- och skrivundervisningsmetoder i grundskolans tidigare åldrar, årskurs fk-3. Studiens forskningsfrågor gick ut på att undersöka hur bekväma lärare uppger att de känner sig i att undervisa inom den tidiga läs- och skrivundervisningen och vilken/vilka undervisningsmetoder de tillämpar samt anledningen till varför just dessa. LÄS MER

  3. 3. Vilka lärstilar har sex elever i grundskolans senare år?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Cecilia Lundin Wennerholm; [2016]
    Nyckelord :lärstilar; learning styles; kemididaktik; kemi;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om att undersöka lärstilar hos elever i grundskolans senare år. Syftet är att undersöka vilka lärstilar sex elever ur grundskolans senare år har genom att utföra enklare teoretiska test. LÄS MER

  4. 4. Användbarhet för e-läromedel : anpassning för olika lärstilar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för arkiv- och datavetenskap

    Författare :Kristina Linde; [2014]
    Nyckelord :Usability; learning style; e-learning; user centered system design; VAKT; Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; användarcentrerad systemdesign; VAKT;

    Sammanfattning : Vid utveckling av elektroniska läromedel är användbarhet en viktig faktor. Vad som är användbart är beroende av användarens behov och förutsättningar och läromedel har ofta en heterogen målgrupp. Målet med den här undersökningen har varit att besvara frågan hur e-läromedel kan användbarhetsanpassas för olika lärstilar. LÄS MER

  5. 5. Alla lär olika : En studie om elevers lärstilar i relation till undervisning och klassrum.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emma Lindwall; [2010]
    Nyckelord :Learning styles; swedish; mathematics; art and education; lärstilar; svenska; matematik; bild och undervisning;

    Sammanfattning : Hur elever lär och vilka de bästa förutsättningarna för lärande skulle kunna vara är frågor som alltid funnits med i skolans värld. I denna uppsats är begreppet som "lärstilar" centralt, men det betyder inte att begreppet i sig skall uppfattas som helt nytt. Det har bedrivits forskning kring detta ämne i cirka 35 år. LÄS MER