Sökning: "lärstilar idrott"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lärstilar idrott.
1. Att känna till lärandet : en studie kring målmedvetenhet inom ämnet idrott och hälsa i grundskolans tidigare åldrar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien var att synliggöra genom vilka lärstilar kursplanens mål förmedlas från styrdokument till elev samt hur detta påverkar elevens möjligheter att utveckla Lgr11’s kunskapsformer (förmågor). Studiens frågeställningar var: Vilka lärstilar använder sig läraren av då läraren synliggör kursplanens mål under lektionstid? Vilka av Lgr11’s kunskapsformer (förmågor) ges eleven möjlighet att utveckla inom ämnet idrott och hälsa? Metod Studien har en kvalitativ ansats där strukturerade observationer utgjorde forskningsmetod. LÄS MER
2. På djupt vatten? : En kvalitativ studie om lärares sätt att arbeta med simning i ämnet Idrott och hälsa i några skolor inom Stockholms län.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : 2011 kom en ny läroplan, Lgr 11, som ersatte den tidigare läroplanen Lpo 94. Den nya läroplanen innehåller bland annat beskrivningar om vad undervisningen i simning ska innefatta, till skillnad från Lpo 94. LÄS MER
3. "HUR ska jag göra det?" : pedagogers syn på och utformning av individanpassad undervisning i skolår 3
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : I dagens skola är individen och dennes behov i fokus. Detta uttrycks i skolans läroplan, Lpo 94. Läroplanens intention är att undervisningen skall individanpassas utifrån varje elevs behov och förutsättningar. Syftet med studien är att undersöka hur pedagoger individanpassar undervisningen. LÄS MER
4. Att synliggöra idrottsämnets teori : en intervjustudie
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologiSammanfattning : Idrottsämnet är enligt oss ett spännande ämne som innehåller både praktiska och teoretiska moment. Den praktiska delen av ämnet är nog mer känd än den teoretiska. Vi har därför valt att fokusera vår studie kring idrottsämnets teori. LÄS MER
5. Matematik integrerat med idrott med inriktning mot förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med arbetet var att ta reda på vilka möjligheter det finns att integrera matematik och idrott i skolan och av vilka anledningar man gör/eller kan göra det. Inom matematiken har vi koncentrerat oss på taluppfattning. LÄS MER