Sökning: "lärstilar kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden lärstilar kommunikation.
1. Learning styles, Personalization, and Learning Management Systems : Towards a Student-Centred LMS Approach
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This study investigates existing learning management systems practices, in this case Canvas and Moodle in relation to user personalization and students’ learning styles as both factors are closely contribute to the design of a meaningful learning experience for learners. With the expansion of these teaching tools and methods, it seems crucial to determine to what extent they actually serve the learner and what role is really given to the student using these online platforms. LÄS MER
2. Lärarhandledning i svenskämnet – resurs eller ej? : En studie av lärarhandledningen till läromedlet Diamantjakten
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att med utgångspunkt i relevant forskning analysera om lärarhandledningen, i svenskämnet i årskurs 2, är en resurs för läraren. Metoden som användes i denna studie var en text- och innehållsanalys. LÄS MER
3. Learning to play by, and from, Heart : Memoreringstekniker och inlärningsstrategier för att spela utan noter
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : I föreliggande självstudie undersöker jag memorering på flöjt. Arbetet tar hänsyn till och jämför de passiva memoreringsmöjligheterna mellan flöjt och andra instrument. Infallsvinkeln är den från mig som flöjtist, och människa som genomgått en utmattningsdepression. LÄS MER
4. "Så att det inte blir den här pingpongbollen, utan att det är mer basket" : En kvalitativ studie om hur lärare arbetar med muntlig kommunikation i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Svensk matematikundervisning har under lång tid kritiserats för att eleverna arbetat enskilt i sina matematikböcker. På så sätt har eleverna inte fått möjlighet att kommunicera matematik och därför inte kunna utveckla sin kommunikativa förmåga. Men mycket har hänt i svensk matematikundervisning de senaste åren. LÄS MER
5. Innehållet i fokus med Storytelling Dramas : En aktionsforskningsstudie kring ett intresseväckande berättelseskrivande
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Abstract The study aims to develop knowledge through Storytelling Dramas where teachers and students learn together. The ambition is to investigate if drama variation in teaching, can increase more students' motivation to learn and develop their writing skills concerning more content rich and imaginative lyrics. LÄS MER