Sökning: "läsa journal"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden läsa journal.
1. Tillgång till journalen på nätet inom slutenvårdspsykiatrin : Ett sjuksköterskeperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Samhället har digitaliserats snabbt, och de senaste tio åren har merparten av Sveriges patienter erbjudits möjlighet att läsa sina journaler via Internet. Detta gäller även patienter i psykiatrisk slutenvård. LÄS MER
2. Vuxna patienters erfarenheter av att läsa sin journal : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Det senaste decenniet har internetbaserade patientportaler som erbjuder patienter möjlighet att gå in och läsa sina journalanteckningar implementerats i många länder. Den ökade tillgången har bidragit till att fler patienter läser sina journalanteckningar och det är därför relevant att undersöka patienters erfarenheter av detta. LÄS MER
3. Implementering av patientjournaler digitalt : Hur påverkar sjuksköterskor inom psykiatrinimplementeringen av att patienter kan läsa sin journal digitalt?
M1-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Forskningsproblemet som undersöks i detta fördjupningsarbete är hur sjuksköterskor inomöppenvårdspsykiatrin i Region Värmland upplever det att patienter kan läsa sin journal digitaltpå 1177, vilka för- och nackdelar det för med sig. Syftet är att analysera sjuksköterskornasförståelse, vilja och kunnande till att implementera journalen på nätet. LÄS MER
4. Det öppna journalsystemet : patienters upplevelser av att läsa sin journal
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Sedan en tid tillbaka har webbåtkomst av patientjournalen utvecklats och blivit möjlig för patienterna såväl i Sverige som i flera länder globalt. Sedan tillgången till journalen underlättats för patienterna tar allt fler chansen att läsa i sina journaler. LÄS MER
5. ”Skapa världar i den digitala plattformen Green screen” : En innehållsanalys hur digitala verktyg kan användas i förskolan utifrån en pedagogisk tidning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Det övergripande syftet med studien är att bidra med kunskap hur digitala verktyg kan användas för barns lärande i förskolan. Med innehållsanalys som metod samt utifrån ett designorienterat perspektiv genom begreppen semiotisk resurs, iscensättning och meningspotential är avsikten att undersöka vad som kan utgöra inspiration för pedagoger när de planerar undervisning med digitala verktyg i förskolan. LÄS MER