Sökning: "läsning malmö högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 179 uppsatser innehållade orden läsning malmö högskola.

  1. 1. Relativ luftfuktighet inomhus

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära

    Författare :Azad Han; Labinot Popova; [2020]
    Nyckelord :Relativ fuktighet inomhus; hälsoeffekter; relative humidity; health; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Världen har drabbats av ett snabbt spridande virus som givit upphov till många dödsfall. Har den relativa fuktigheten en inverkan på spridningen? Olika nivåer på relativa fuktigheten kan påverka människan på olika sätt ur medicinsk aspekt. LÄS MER

  2. 2. Den gröna markens marginalisering : En diskursanalys av omförhandlade konstruktioner av välfärdens landskap

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Alva Zalar; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie är gjord som ett examensarbete inom Masterprogrammet i stadsplanering på Blekinge Tekniska Högskola under våren 2019. Det finns en större mängd forskning som resonerar kring nya entreprenörsurbanistiska ideal som sätter både planeringen som verksamhet och staden i ett nytt sammanhang. LÄS MER

  3. 3. Ett nytt kapitel- Lärares tankar om och reflektioner av digitalt och traditionellt läsande i svenskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amanda Malmström; Ulrika Stigson; [2018]
    Nyckelord :digitala medier; literacy; läsning; new literacies; traditionella medier;

    Sammanfattning : Malmström Amanda och Stigson Ulrika (2017). Ett nytt kapitel - lärares tankar om och reflektioner av digitalt- och traditionellt läsande i svenskundervisningen.A new chapter - teachers’ thoughts on and reflections of digital and traditional reading in the Swedish classroom. Malmö Högskola. LÄS MER

  4. 4. ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” En lyssningsläsningsstudie i grundskolan ”Imagine how accessible the world has become” A study of listening and reading skills of primary aged children

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Susanne Andersson; Malena Hansson; [2017]
    Nyckelord :Lyssningsläsning; lässvårigheter; läsförståelsestrategier; modellering; motivation;

    Sammanfattning : Andersson, Susanne och Hansson, Malena (2017). ”Snacka om vilken värld som har öppnat sig” – en lyssningsläsningsstudie i grundskolan (”Imagine how accessible the world has become” – a study of listening and reading skills of primary aged children). LÄS MER

  5. 5. ”Hade inte YouTube funnits hade jag inte haft den synen på livet som jag har” - Högstadieelevers identitetsarbete genom läsning av traditionell och digital litteratur ”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mathilda Månsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att förstå vilka texter ungdomar på högstadiet läser i och utanför skolan men också synliggöra hur de resonerar kring sitt identitetsskapande i relation till läsning av traditionella och digitala texter. Strävan ligger i att belysa svenskundervisningen och utveckla en vidgad förståelse för vilka läsvärldar som bör ingå i svenskundervisningen och i vilken utsträckning svenskämnet ger utrymme för ungdomarnas identitetsarbete. LÄS MER