Sökning: "lågengagerande produkter"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden lågengagerande produkter.

  1. 1. Hur viktigt är ursprung?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Westrin; Mattias Lagerstedt; Philip Hallehn; [2013]
    Nyckelord :ursprungsland; varumärkesstyrka; varumärkeskapital; engagemangsnivå; Sverige; Finland; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Identifiera när det är viktigt att kommunicera sitt ursprungsland och om det finns något samband mellan högengagerande och lågengagerande produkter i olika kontexter Metod: Uppsatsen bygger på en kvantitativ forskningsmetod där enkätundersökningar tillsammans med tidigare studier lägger grunden för att förstå i vilka situationer det är viktigt att kommunicera ett varumärkes ursprung. Teoretiskt perspektiv: Denna uppsats tar avstamp i den grundläggande teorin kring möjligheten att bygga ett starkt varumärke. LÄS MER

  2. 2. Skandia-grisen & ICA-Stig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Sandberg; Lena Christensson; Isabell Blomkrantz; Madeleine Swardh; [2008]
    Nyckelord :humoristisk reklam; attityd; hög- och lågengagemang; ICA; Skandia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER

  3. 3. Varför bryr sig ingen om PPM? – en studie av en lågengagerande produkt som kräver engagemang

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Estelle Lönnberg; Annika Lundberg; Caroline Berg; [2007]
    Nyckelord :Lågengagerande produkter; Pensioner; Inköpsbeslut; Försäkringsmäklare; Nätverk; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : En studie av konsumenters engagemang i premiepensionsplaceringar har genomförts främst med hjälp av semistrukturerade intervjuer med både konsumenter och försäkringsmäklare. Kundens beslutsfattande står i denna situation under påverkan av ett flertal aktörer på marknaden, där den centrala aktören är Premiepensionsmyndigheten och dess intressenter/nätverkspartners. LÄS MER