Sökning: "lågpolygon"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lågpolygon.

  1. 1. Normal Mapping för Hårda Ytor : Photoshop och Maya Transfer Maps för Normal Mapping av icke-organiska geometri i datorspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Martin Fors; [2009]
    Nyckelord :polygon; modeling; texturing; normal map; non-organic; nvidia; photoshop; computer games; lowpoly; low polygon; transfer maps; polygon; modellering; texturering; normal map; icke-organisk; non-organic; nvidia; photoshop; datorspel; lågpoly; lågpolygon; transfer maps;

    Sammanfattning : I mitt examensarbete har jag undersökt om det lämpar sig att använda en manuell metod för att skapa normal maps till icke-organiska polygonmodeller avsedda för datorspel. Jag har använt mig av Photoshop för att måla normal maps som jag sedan applicerar på lågdetaljerade modeller jag skapat, för att höja detaljgraden avsevärt. LÄS MER

  2. 2. Den lilla grafikerhandboken : Polygonbaserad modellering och texturering av miljöbaserade 3D-objekt för datorspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mathias Szanto; [2009]
    Nyckelord :handbok; lågpolygon; lågpolygonmodellering; högpolygon; högpolygonmodellering; texturering; props; datorspel; grafik;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en reflekterande text som behandlar verket Den lilla grafikerhandboken - Polygonbaserad modellering och texturering av miljöbaserade 3D-objekt för datorspel. Genom att ha studerat tutorials, har ett effektivt presentationssätt genererats, där verket representerar resultatet. LÄS MER

  3. 3. Lågpolygonmodellering : Polygonbesparande och deformationsvänliga 3D-karaktärer för datorspel

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Kristoffer Helander; [2008]
    Nyckelord :lågpolygon; lågpolygonmodellering; modellering; deformation; karaktärer; datorspel;

    Sammanfattning : I mitt examensarbete har jag haft för avsikt att undersöka metoder för att modellera lågpolygonkaraktärer för datorspel. Som min metod valde jag att delvis studera karaktärsmodeller från ett antal olika spel från etablerade spelföretag. LÄS MER