Sökning: "lågpriskedjor"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet lågpriskedjor.
1. Finns det en prispremie på ekologiska bomullskläder?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Idag är ekologiska produkter ett mycket omdebatterat ämne. En tydlig betalningvilja kan urskiljas på ekologiska matvaror men hur ser denna ut för ekologiska kläder? Värderas dessa också högre av konsumenterna? Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns en prispremie på ekologiskt producerade bomullskläder samt utreda eventuella bakomliggande orsaker till resultatet. LÄS MER
2. Konkurrensen från lågpriskedjorna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Konkurrensen från lågpriskedjorna Seminariedatum: 2013-06-04 Kurs: NEKH01 Nationalekonomi: Examensarbete kandidatnivå 15hp Författare: Mia Quarfood Handledare: Joakim Gullstrand Nyckelord: Lågpriskedjor, svenska livsmedelsmarknaden, ICA, priskrig Syfte: Att undersöka huruvida lågpriskedjor sätter press på ICA-butiker att sänka sina priser. Teoretiskt ramverk: Teorier kring anpassande prissättning, oligopolmarknader, priskrig och lågpriskedjornas effekter diskuteras. LÄS MER
3. Är grönt mode skönt? Unga kvinnliga modekonsumenters attityd gentemot hållbart mode.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : I denna uppsats undersöker vi unga kvinnliga modekonsumenters attityder gentemot hållbart mode. Vi studerar också deras upplevda skillnad mellan hållbart och vanligt mode. Slutligen undersöks på vilket sätt de mjuka värdena påverkas av den hållbara egenskapen. LÄS MER
4. Hur återförsäljare kan arbeta med sitt varumärke : En fallstudie bland klädåterförsäljare i Halmstad
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : The study has shown that retailers in the mid-price segment differentiate their brand through developing a strong company identity around the brand. The personality involves store atmosphere, merchandise and advertising. Larger companies have chosen to lay the responsibility on management level, which facilitates on store level. LÄS MER
5. Allt är inte guld som glimmar - en studie i lyxprofilering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet är att, utifrån ett historiskt perspektiv, skapa en förståelse för om, och i så fall hur, förhållandet mellan lyxmodeföretagens identitet och profil har förändrats och reflektera över vilka konsekvenser denna utveckling skulle kunna få för lyxmodeföretagen i framtiden. Metod: Vår undersökningsdesign består av jämförande design och surveydesign. LÄS MER