Sökning: "lågprisvarumärke"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet lågprisvarumärke.
1. En analys av effekterna som uppstår när lågprisvarumärken samarbetar med lyxvarumärken inom modebranschen : Är co-branding lösningen för framtidens modebransch?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 då H&M samarbetade med Karl Lagerfeld har samarbeten inom modebranschen blivit ett välkänt fenomen som idag är en marknadsföringsstrategi för varumärken i olika segment. Samarbeten genererar ofta positiva aspekter för de inblandade parterna men det finns även risk för nackdelar om samarbetet inte utförs på rätt sätt. LÄS MER
2. Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergång från Euroshopper till ICA Basic.
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning I dagens läge är konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhård och företag försöker på alla möjliga sätt att marknadsföra sina produkter. Dock räcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man måste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumärkesimage i kundernas ögon och får dem att känna en positiv känsla inför företagets varumärke. LÄS MER
3. Hur vidarebefordras kunskap då ett dotterbolag byter ägare?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Vi säger att du äger ett företag som i sin tur har ett dotterbolag. Företaget tillverkar cykelhjälmar. Låt säga att det arbetar 10 personer i dotterbolaget, bolaget köptes en gång upp för att det besatt kunskap om hur man tillverkar säkra cykelhjälmar. Då dåliga tider varar tvingas ditt företag sälja dotterbolaget. LÄS MER
4. Egna varumärken inom kött- och charkuteribranschen
L3-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Many grocery stores have products marked whit there private brands. The information about these brands is poor. We wanted to find out what the stores own brands stand for and what the manager of purchase thinks it stands for. LÄS MER