Sökning: "långsiktiga samarbeten"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden långsiktiga samarbeten.

  1. 1. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikaela Jansson; Katarina Ölander Gür; [2023]
    Nyckelord :CSR; corporate-charity collaborations; sustainability reporting; charitable engagements;

    Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER

  2. 2. Kommunikation i projekteringsfasen

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Gustav Borg; Jessica Pranter; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom byggprojekt uppstår fel och brister på grund av en bristande kommunikation mellan aktörerna i projektet. Detta genererar flertalet olika konsekvenser och kan få betydelse både ekonomiskt och tidsmässigt för ett projekt. En konsekvens är att verksamhetsspecifika detaljer försvinner under projektet och därmed saknas vid projektslutet. LÄS MER

  3. 3. Who’s in charge here? Governance of e-scooters in Stockholm amid the sustainable urban mobility transition

    Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Claire Borchers; Tobias Isaksson; [2022]
    Nyckelord :Sustainable mobility; transport policy; innovation; micromobility; e-scooters; Hållbar mobilitet; transportpolicy; innovation; mikromobilitet; elsparkcyklar;

    Sammanfattning : Innovation is a necessary element to transition towards a more sustainable transport paradigm. Advancements made in electrification and digitalisation are creating new forms of urban mobility which have the potential to reduce the impact of transport and shift modal splits. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing : en studie om konsumentens relation till ett företag

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Josefine Hjelte; [2021]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Consumer behavior; Credibility; Relationshipmarketing; Attitude; Brand loyalty; Sociala medier; Influencer marketing; Konsumentbeteende; Trovärdighet; Relationsmarknadsföring; Attityd; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Idag är sociala medier en stor del av många människors liv och något som utvecklats markant de senaste åren. Många företag figurerar därför på sociala medier och samarbetar med kända profiler och influencers för att kommunicera ut sina produkter. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing: Long-term collaborations on Instagram : A case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Dahlkvist; [2021]
    Nyckelord :influencer marketing; social media influencers; Instagram influencers; influencer performance; influencer ROI; long-term collaboration; influencer marketing; social media influencers; Instagram influencers; influencer performance; influencer ROI; long-term collaboration;

    Sammanfattning : More and more companies have started to use influencers on social media platforms for promoting their product or service, in exchange for a compensation. While this has enabled reach for a low cost, it is the nature of the authentic endorsement that has made the marketing channel so efficient. LÄS MER