Sökning: "lönsamhet i tjänsteföretag"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden lönsamhet i tjänsteföretag.

  1. 11. Uppsägningar med ett kundorienterat perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Byrlind; [2010]
    Nyckelord :service management; intern marknadsföring; intern kund; långsiktiga kundrelationer; deltidsmarknadsförare; human resources; uppsägningar; personalpolitik; avvecklingsprocess; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, utifrån service management-teorier om långsiktiga kundrelationer, förstå hur relationen mellan företag och uppsagda medarbetare påverkas under och efter en uppsägningsprocess. Utifrån syftet bidrar studien teoretiskt till service management-forskningen genom att utöka dess användningsområde till att innefatta interna kunder i uppsägnings-processer. LÄS MER

  2. 12. Konsten att behålla sina kunder i ett bostadsföretag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Linn Sandanger; Linnéa Holmquist; [2009]
    Nyckelord :Bostadsbolag; bostadsföretag; lönsamhet; kundnöjdhet; tjänsteutveckling; relationsmarknadsföring; kundorientering; tjänsteperspektiv; trygghet; boendetjänst; kundrelation; långsiktiga relationer;

    Sammanfattning : När Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, SABO, utarbetade ett utvecklingsarbete som skulle syfta till en mer kundorienterad fastighetsförvaltning bland de kommunala bostadsbolagen gav Karlstads Bostads AB sin tjänsteutvecklare i uppdrag att implementera detta i vissa av företagets bostadsområden. Utvecklingsarbetet, vilket till en början skulle vara ett tvåårigt projekt, syftar i grund och botten till att skapa trygghet i boendet. LÄS MER

  3. 13. Att identifiera signaler för obestånd i tid

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Tekosher Ahmed; [2009]
    Nyckelord :Insolvency; Insolvency Risk; Deafult Risk; Obeståndsrisk; Obestånd; Konkursrisk;

    Sammanfattning : To be able to protect themselves from credit risk, the banks must constantly check the performance of  the companies they have lent money to. There are many mathematical models for predicting financial distress. These models use accounting-based ratios, which often are historical and not representative for the present situation. LÄS MER

  4. 14. ”VI HAR INGA KLAGOMÅL HÄR” -en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristina Bacos; Anna Hjelmberg; Assal Tavakoli-Toussy; [2009]
    Nyckelord :klagomålshantering; service recovery; rättelse; frontpersonal; medarbetare; bank; relationer; stärkt personal; kontorskultur; kontext; landsbygd; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel:”Vi har inga klagomål här”- en studie om klagomålshantering ur ett medarbetarperspektiv. Nivå: Magisteruppsats, 2008. Författare: Kristina Bacos, Anna Hjelmberg och Assal Tavakoli. Handledare: Erika Andersson Cederholm och Jörgen Eksell. LÄS MER

  5. 15. One To One marketing : kommunikation för en utmärkt relation?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emina Basic; Azra Hajradinovic; [2008]
    Nyckelord :one to one marketing; kundrelationer; kundlojalitet; teknologi; långsiktiga relationer; kundklubbar; skräddarsydda erbjudande; lönsamhet;

    Sammanfattning : Marknadsföringsbegrepp har växt allt mer med tiden, lika väl som det har förgrenat sig ochutvecklats inom olika riktningar. Under utbildningens gång har vi läst en hel del ommarknadsföring och dess olika termer samt begrepp, men inte förrän det fjärde året, blev viverkligen fascinerade av själva ämnet One to One marketing. LÄS MER