Sökning: "lönsamhet i tjänsteföretag"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden lönsamhet i tjänsteföretag.
6. Förhållandet mellan prestation och lönsamhet : En studie applicerad på små svenska företag
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Titel: Förhållandet mellan prissättningsförmåga och lönsamhet. Författare: Uno Bite Janols, Joakim Dofs och Niklas Ottosson. Handledare: Anders Wrenne. Institution: Managementhögskolan, Blekinge Tekniska Högskola. LÄS MER
7. Strategier i Förvärv : Är det där skon klämmer?
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Med bakgrunden av företags behov att utvidga sin verksamhetssfär, har företagsförvärv blivit alltmer frekventa och mer omfattande. Speciellt i branscher med snabb utveckling såsom IT-branschen, är detta av aktualitet. LÄS MER
8. Key Account Managements värde för säljande tjänsteföretag
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Att skapa starka och långsiktiga relationer till sina kunder har för företag blivit en nödvändighet i den industriella marknadsföringen, där relationerna i sig själva kan ses som den viktigaste tillgången för verksamheten. Från området inom relationsmarknadsföring har Key Account Management vuxit fram och blivit ett populärt begrepp, där en koncentrerad mängd av företagets kunder prioriteras högre än övriga. LÄS MER
9. Formella styrmedels användande inom småföretag : -En undersökning av sex stycken företag
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Bakgrund: Poängen med entreprenörskap är enligt många att skapa en lönsamhet. Det är lönsamheten som driver företagarna framåt. För att skapa en lönsamhet krävs kunskap inom ekonomistyrningsområdet och dess verktyg som kan användas för att skapa en lönsamhet. LÄS MER
10. Konkursprediktion på tjänsteföretag i Sverige
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Problem: Konkurser drar med sig höga kostnader på olika sätt, och genom åren har många försök gjorts att finna modeller som kan förutse konkurser och därigenom undvika dem. Några av de mest beprövade modellerna är Altmans olika Z-scoremodeller, som genom åren visat olika resultat. LÄS MER