Sökning: "lönsamma produkter"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden lönsamma produkter.
1. Digitala produktpass i modeindustrin : Företags förberedelse, utmaningar ochmöjligheter med framtida EU-förordning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitala produktpasset (DPP) har föreslagits i en kommande EU-förordning och planeras attomfatta produkter i textilindustrin för att främja ökad spårbarhet, transparens och cirkulärekonomi. Med tanke på modeindustrins begränsade digitala kompetens, synlighet ivärdekedjan samt omfattningen av små-medelstora företag kan övergången till ett digitaltproduktpass innebära stora utmaningar. LÄS MER
2. Valorising spent coffee grounds : An assessment of possibilities in the municipality of Stockholm
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Circular economy is an economic model that is gaining more and more attention, themodel aims to close production chains by recirculate waste into the system as newraw material. Spent coffee grounds are a waste that has great potential to becomenew products since the spent coffee ground contains many valuable substances suchas polysaccharides, polyphenols, and lipids. LÄS MER
3. Nitrogen fixation in wheat (Triticum aestivum) : effect of Azotobacter salinestris CECT 9690 on N-accumulation
Master-uppsats, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : Biostimulants are products that can improve nutrient availability, nutrient uptake, nutrient use efficiency and tolerance to abiotic stress with the aim to increase plant growth and yield. During the last decades, the interest in, and market for biostimulants has grown and is expected to have a large compound annual growth rate. LÄS MER
4. Storbankernas Svar på Digitaliseringen - Hur traditionella storbanker arbetat med digitalisering på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med syfte att utforska hur svenska traditionella storbanker har anpassat sig till digitaliseringen har en kvalitativ studie genomförts med en abduktiv ansats, där både respondenter med erfarenhet inom bankindustrin har intervjuats, och insamling av dokumentdata, främst i form av årsrapporter, har analyserats. Materialet har tolkats utifrån teoretisk bakgrund i dynamiska förmågor som syftar till att förstå hur en organisation kan anpassa sig till förändring. LÄS MER
5. Communication Strategies for Branding of Circular & Sustainable Products in the Fashion Industry : A Case Study of H&M Group
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The fashion industry has a significant environmental impact due to its high rate of production and consumption. In order to become sustainable, fashion businesses are making fundamental changes in their business models. LÄS MER