Sökning: "löskoppling"
Visar resultat 26 - 30 av 34 uppsatser innehållade ordet löskoppling.
26. "Följ oss på Facebook" : - En kvantitativ studie om företags erfarenheter av närvaron på Facebook
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Företags närvaro på Facebook har under de senaste åren ökat kraftigt. En uppfattning är attföretag, stora som små, har etablerat sig på Facebook för att vara “rätt i tiden”. Detta skapar funderingar kring vilka anledningar som ligger till grund för närvaron och om företagen upplever den gynnsam. LÄS MER
27. Fackligt arbete med flexibelt arbete : - Om Unionens hantering av det flexibla arbetet
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syfte har varit att undersöka hur det flexibla arbetet upplevs och hanteras av fackförbund. Studiens huvudobjekt har varit tjänstemannaförbundet Unionen där fyra kvalitativa intervjuer gjorts och en rad officiella dokument granskats. LÄS MER
28. Generations Y:s krav på chefers hantering av löskoppling i organisationer - Med kommunikationen som ledstjärna!
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka om Generation Y ställer krav på kommunikation i interaktionen mellan dem och deras chefer, och om kommunikationen de efterfrågar är envägs- eller tvåvägskommunikation. Vidare har uppsatsen berört om detta krav på kommunikation är någonting som efterfrågas av medarbetarna i Generation Y när det kommer till chefers hantering av löskopplingen mellan den informella och formella strukturen i organisationer. LÄS MER
29. När ett IT-stöd blev något annat än ett stöd : En studie hur införandet av ett nytt IT-stöd upplevs inverka på styrningen inom kommunal verksamhet
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur införandet av ett nytt IT-stöd upplevs inverka på styrning och praktik inom kontoren som beslutar om insatser till personer med funktionsnedsättning. Studien tar sin utgångspunkt i nyinstitutionell teori och idéer om förändringar i offentlig sektor i linje med teoribildningen New Public Managemnt. LÄS MER
30. Arbetet med arbetsgivarvarumärkets attraktivitet : En kvalitativ intervjustudie i tre företag om hur arbetet med "Employer branding" ser ut och implementeras i företag.
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Arbetet med att stärka ett arbetsgivarvarumärkes attraktivitet, både internt och externt, det alltmer välbekanta begreppet “Employer branding”, är ett vanligt förekommande koncept i dagens organisationer. Syftet med studien är att försöka ta reda på vad fenomenet “Employer branding” är och hur organisationer kan bedriva arbetet med att göra sitt arbetsgivarvarumärket attraktiv på den svenska arbetsmarknaden. LÄS MER