Sökning: "löwengrip"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet löwengrip.

  1. 1. Förtroendekrisens ambivalens : En fallstudie av narrativet i dokumentärserien om Isabella Löwengrip

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Edvin Rosell; Enja Fullsta; [2021]
    Nyckelord :Narrativ Analys; Aktantmodellen; Personligt varumärke; Förtroendekris; Gestaltningsteorin; Image repair theory;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte Personliga varumärken blir en allt vanligare företeelse, men var händer när ett personlig varumärke står inför en krissituation? Syftet med studien är att tillföra nya kunskaper till området genom att undersöka hur ett personligt varumärkes narrativ i rörlig bild kan användas i hanteringen av en förtroendekrissituation. Metod och material Materialet som analyserades var dokumentärserien My Flip Side om Isabella Löwegrips tid efter en förtroendekris. LÄS MER

  2. 2. Bubblan som sprack - Isabella Löwengrips kriskommunikation genom bloggen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emelie Sandberg Fransson; Petra Olgarsson; [2020]
    Nyckelord :Isabella Löwengrip; Image Repair Theory; Self-Presentation Theory; rhetoric textual analysis; crisis communication;

    Sammanfattning : The research conducted in The Bubble That Burst – Isabella Löwengrip’s Crisis Communication Through Blog Posts aims to answer how Isabella Löwengrip attempted to save both her and her companies images during a crisis in the fall of 2019. Benoit’s Image Repair Theory and Goffman’s Self-Presentation Theory were combined to create the framework of this study. LÄS MER

  3. 3. Human branding within influencer marketing : isabella löwengrip as a human brand

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :shazia bahaduri; ronahi yesilgul; [2020]
    Nyckelord :Human brand; Influencer; Marketing; Isabella löwengrip;

    Sammanfattning : The aim of this case study is to understand the importance of human branding inInfluencer Marketing, (IM). The study will further be based on exploring andexamining the brand of a case study, Isabella Löwengrip. She has a broad audienceon social media and has been a role model for many for over a decade. LÄS MER

  4. 4. ”Jag kommer först, barnen kommer först och bolagen kommer först!” : En kvantitativ innehållsanalys och en kvalitativ textanalys av vad som presenteras som framgång i Framgångspodden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Gabriel Börjesson; Daniel Bakran; [2020]
    Nyckelord :framgång Postfeminism Bourdieu Goffman självpresentation podcast;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur framgång presenteras i podcasten Framgångspodden som leds av Alexander Pärleros. Syftet är att undersöka hur framgång presenteras i påannonseringarna av gästerna och vilken bild som kvinnor förmedlar av sig själva i en kontext av framgång. LÄS MER

  5. 5. “VILKEN REAKTION VILL VI HA DENNA VECKA?” : En kvantitativ innehållsanalys och kritisk diskursanalys av Isabella Löwengrips gestaltning i morgon- och kvällspress

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jenny Frennberg; [2020]
    Nyckelord :Influerare; influencer; Isabella Löwengrip; journalistik; kritisk diskursanalys; kvällspress; morgonpress; gestaltning; blogg; entreprenör;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks på vilket sätt Isabella Löwengrips blogg kan ha format hennes framställning i svenska dagstidningar. Syftet är att ta reda på hur samspelet mellan journalister och en influerare förhåller sig till varandra och hur det kan påverka innehållet. LÄS MER