Sökning: "lärande i projekt"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden lärande i projekt.

  1. 1. Informella studiemiljöer i atrium : Integrering och rumslig utformning i universitetsbyggnader

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Arkitektur och vatten

    Författare :Clara Jonsson Edfast; [2024]
    Nyckelord :informellt lärande; lärandemiljö; studiemiljö; rumsliga kvalitéer; utformning av universitetsmiljöer; atrium;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Inom högskola och universitet har det på senaste tid skett en förändring där nya former av lärandemiljöer har tagit plats och synen på lärande har vidgats. Ett allt större fokus riktas idag till den informella lärandemiljön, studenternas studiemiljö och lärandet som sker på egen hand. LÄS MER

  2. 2. Nyttorealisering i praktiken : En kvalitativ studie om Region Skånes arbete med nyttorealisering inom hälso- och sjukvårdens digitalisering

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Markus Ruotsalainen; [2023]
    Nyckelord :nyttor; nyttorealisering; nyttohemtagning; digitalisering; hälso- och sjukvård; Sveriges regioner; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Digitaliseringen beskrivs som en viktig lösning på den svenska hälso- och sjukvårdens stora utmaningar. Digitalisering inom hälso- och sjukvården har stor potential och kan frigöra stora värden. Nyttorealisering är en metod för att organisera och leda så att potentiella nyttorna från digitala lösningar faktiskt realiseras. LÄS MER

  3. 3. Klimatundervisning i skolans tidiga år för miljövänliga attityder och beteenden

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Matilda Forss; Li Friberg; [2022]
    Nyckelord :Klimatförändringar; Klimatundervisning; Klimatångest; Miljövänliga attityder; Skolans tidiga år;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt syftar till att undersöka hur klimatundervisning i skolans tidiga år kan utformas för att bidra till miljövänliga attityder och beteenden i klimatundervisning. Arbetet behandlar även hur lärare kan minska klimatångest hos elever i klimatundervisning. LÄS MER

  4. 4. Klara, färdiga... vänta, vilka lärdomar fick vi med oss? : En kvalitativ studie med fokus på kunskapsöverföringen i svenska rallyts förflyttning från Värmland till Västerbotten

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Paulina Kron; [2022]
    Nyckelord :Event project; learning in projects; knowledge exchange; implicit and explicit experience; knowledge management; Evenemangsprojekt; lärande i projekt; kunskapsutbyte; implicit och explicit erfarenhet; kunskapshantering;

    Sammanfattning : Studien syftade till att undersöka huruvida en kunskapsöverföring av tidigare erfarenheter har applicerats på den nya destinationen inför det årliga svenska vinterrallyt. Evenemanget har arrangerats på samma destination i 55 år, vilket mynnade ut i en problemdiskussion som berörde hur implicita och explicita erfarenheter hanterats och förmedlats till den nya destinationen. LÄS MER

  5. 5. ”Att barnen lär sig mycket bättre utomhus” : Förskollärares beskrivningar av arbetet med utomhuspedagogik innan och under coronapandemin

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Amanda Hedström; Frida Berge; [2021]
    Nyckelord :coronapandemin; lärande; medupptäckare; planering; projektarbete; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka hur förskollärare planerar för och  använder utomhuspedagogiken, samt om den pågående coronapandemin har givit upphov till några förändringar vad gäller utomhuspedagogiken. Studien har genomförts genom att intervjua nio förskollärare som har fått beskriva sitt arbete med utomhuspedagogik, både hur de planerar för utomhuspedagogiken och om det är någon skillnad mellan den planerade undervisningen utomhus och inomhus, samt hur de använder utomhuspedagogiken för att gynna barns lärande och utveckling. LÄS MER