Sökning: "lagberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lagberg.

  1. 1. Vilken effekt har omvårdnadsmodellen Newborn individualized development care and assessment program (NIDCAP) för det prematura barnets utveckling?

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Gunhild Lagberg; Solveig Lithner; [2012]
    Nyckelord :NIDCAP; Spädbarn; Prematur; Omvårdnad.;

    Sammanfattning : Newborn Individualized Development Care and Assessment Program (NIDCAP) är en modell för omvårdnad av prematura barn samt dess familj och ett huvudsyfte med denna modell är att stödja utvecklingen av barnet. I Sverige kallas NIDCAP för familjecentrerad utvecklings-stödjande neonatalvård. LÄS MER

  2. 2. Förlagsredaktörers informationsbeteende. En studie av förlagsredaktörer som arbetar med facklitteratur.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Carina Sandquist; [2010]
    Nyckelord :informationsbeteende; förlagsredaktör; facklitteratur; informationssökning; svensk bokmarknad; tyst kunskap; bokförlag;

    Sammanfattning : The main purpose of this work was to examine the information behavior of nonfiction publishing Company editors. Three problem areas were presented and expressed in the following questions:- What is the information need of the editor in every day work?- Which sources of information do the editors use when they are looking for information and how do they make use of them?- Are there any factors that have an influence on the information behavior of the editors and in what way do the factors effect the information behavior of the editors in their everyday work? And finally, do the editors experience any factors as barriers to information behavior?Six editors, all with academical background, all employed in different publishing companies were interviewed. LÄS MER

  3. 3. Sinnenas betydelse för ett varumärke : En fallstudie av Yasuragi Hasseludden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Nathalie Berglin; Sebastian Lagberg; Jonas Tunås; [2009]
    Nyckelord :sinnesmarknadsföring; varumärke; marknadsföring; sensorer; sensationer; sinnesuttryck; emotionellt;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kan en tillämpning av de fem sinnena skapa en djupare emotionell känsla för varumärket Yasuragi? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för sinnesmarknadsföring genom att • Tolka sinnessenationers betydelse i tjänstelandskapet • Analysera hur sensoriella strategier kan stärka varumärkesidentiteten • Diskutera sinnenas inverkan för upplevelsen av ett varumärke Metod: I denna uppsats har vi gjort en kvalitativ fallstudieundersökning för att få en djupare förståelse för ämnet sinnesmarknadsföring som tillämpats på spaverksamheten Yasuragi Hasseludden. Studien bygger på en abduktiv ansats där teorin varit utgångspunkten och där det sedan skett en alternering mellan teori och empiri. LÄS MER