Sökning: "landsimage"
Hittade 2 uppsatser innehållade ordet landsimage.
1. Country of Origin : En produkt- eller varumärkesstrategi?
Magister-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga användningen av Country of Origin och dess relevans på den globala marknaden genom att undersöka om en landsimage kan relateras till varumärke istället för produkt. Uppsatsen har en deduktiv ansats då den grundar sig på tidigare teori inom området Country of Origin, positionering samt varumärkesstrategier. LÄS MER
2. Svenska och finländska komsumenters attityder gentemot PIIGS-länderna : En studie om Country of origin
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka de attityder som svenska och finländska konsumenter har beträffande ursprungslandsinformation, i synnerhet bilden av PIIGS-länderna. Teorierna i uppsatsen utgår ifrån Country of origin och dess effekter samt från tidigare forskning. LÄS MER