Sökning: "language and persuasion"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden language and persuasion.

  1. 11. "Slave trade is a commerce carried to the highest pitch of human depravity" : En retorikanalys av Carl Bernhard Wadström och brittiska abolitionisters argument mot slavhandeln.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Tobias Axelsson; Christoffer Åkerstedt; [2019]
    Nyckelord :abolition; slave trade; ethos; pathos; logos;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how the British abolition movement used the Swedish abolitionist Carl Bernhard Wadström's argument against the slave trade. We want to investigate which rhetoric Wadström himself used and which rhetoric abolitionists used when referring to Wadström's arguments. LÄS MER

  2. 12. Du kan vara med! (Om du gör det här) : En kritisk diskursanalys av företags användande av kommunikationsstrategier i relation till hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elly Billqvist; Julia Frank; [2018]
    Nyckelord :MCDA; sustainability; marketing communication; Apoteket; Ica; MCDA; hållbarhet; marknadskommunikation; Apoteket; Ica; CSR;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få en ökad förståelse kring hur företag använder sig av kommunikationsstrategier relaterade till hållbarhet för att lyckas påverka konsumenten. Mer precist studeras Ica och Apotekets reklamfilmer då dessa företag anses vara två av de mest hållbara företagen enligt svenska konsumenter. LÄS MER

  3. 13. A Critical Discourse Analysis of Cosmetic Products for Women and Men

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Aliki Anna Souta; [2018]
    Nyckelord :masculinity; femininity; gender; semiotic; linguistics; CDA; colour; font; connotation; language; cosmetics; package; products;

    Sammanfattning : By making a CDA the linguistic and semantic features in cosmetic products are going to be examined. For the purpose of this study, 99 products, from two companies, are analysed in order to find out if the marketing teams of the companies are using different linguistic and semiotic features in order to persuade their target group. LÄS MER

  4. 14. Aristotle on social media? : Investigating non-profit organizations’ usage of persuasive language in their posts on Twitter and Facebook

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Amanda Nelzén; [2018]
    Nyckelord :Aristotle’s triangle of rhetoric; ethos; pathos; logos; pathos; non-‘profit organizations; persuasive language; social media platforms;

    Sammanfattning : This study investigates how non-profit organizations market their organizations and persuades their audience on two different social media platforms. The aim is to examine four non-profit organizations’ use of persuasive language in their Facebook and Twitter posts.  in their Facebook and Twitter posts on their social media pages. LÄS MER

  5. 15. Metadiscourse in advertising : Persuasion in online advertisements of makeup brands.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Maja Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Metadiscourse; makeup; advertisement; e-commerce; pragmatics; persuasive language.;

    Sammanfattning : E-commerce has exploded and with that also advertisements online. To get customers to stay as customers with your company, advertisements become more and more persuasive. To measure this persuasion metadiscourse has been used as a method for this investigation. LÄS MER