Sökning: "lansera nytt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lansera nytt varumärke.

  1. 1. Från klassrummet till Madison Square Garden - Hur en logotyp kan utformas för ett band

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Fanny Bidenäs; Maja Haglund; [2020]
    Nyckelord :logotyp; genre; värdeord; positionering; musikbranschen; varumärke;

    Sammanfattning : Musikindustrin är en tuff bransch med hög konkurrens. För att en musiker idag ska kunna bli framgångsrik gäller det att ha ett genomtänkt varumärke som kan representera musikerns image. LÄS MER

  2. 2. Cash is no longer king : En studie av införandet av kontaktlös betalning i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Udd-Peterson; Amanda Lidström; [2015]
    Nyckelord :Porters fem konkurrenskrafter; Teknologiacceptansmodellen; Varumärkesutvidgning; Kontaktlös betalning; Betalsystem;

    Sammanfattning : Utvecklingen mot ett kontantlöst samhälle medför ständig utveckling av nya betaltjänster. En sådan är kontaktlös betalning vilken innebär att användaren endast behöver svepa kortet i luften över kortterminalen för att betala. ICA Banken är under maj 2015 först ut i Sverige att lansera bankkort med kontaktlös betalfunktion. LÄS MER

  3. 3. Re-design av Titanpriset : Hur man utformar en designlösning som tillfredsställer intressenternas behov

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Lena Arntzen Svensson; [2014]
    Nyckelord :Graphic profile; logotype; color scheme; typographic; design; communication; media technology; brand; Visuell profil; logotyp; färgschema; typografi; design; kommunikation; medieteknik; varumärke;

    Sammanfattning : Det visuella uttrycket har länge varit viktigt inom grafisk formgivning eftersom det förmedlar så mycket mer än ögat ser. Ett varumärke representerar inte bara namnet på företaget utan också dess syfte och idé. LÄS MER

  4. 4. Asiatisk identitet i varumärkeslogotyper för den svenska marknaden

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Andreas Svensson; Isaak Diep; [2012]
    Nyckelord :asiatisk identitet varumärke logotyp;

    Sammanfattning : Ett livsmedelsföretag med säte i Göteborg har varit verksamma inom sin bransch sedan tidigt 1990-tal och befinner sig just nu i en tillväxtfas. Företaget bedriver i huvudsak import- och grossistverksamhet av asiatiska livsmedel från Thailand och Vietnam men även ifrån andra närliggande öst- och sydostasiatiska länder som Kina och Japan. LÄS MER

  5. 5. Ungerska modevarumärken på den svenska marknaden?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Tess Danielsson; Olof Nordvall; [2010]
    Nyckelord :branding; target costumers; consumer behaviour; marketing communication; modemarknad; varumärke; målgrupp; ungerska designervarumärken; marknadsföring; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Executive summaryOn todays fashion market, no product will become successful without branding. The competition in the growing fashion market is tuff, which makes it hard to reach the target costumers. Competition makes it difficult to reach out with a message and it is crucial to differentiate the company in the consumer market. LÄS MER