Sökning: "lansera nytt varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lansera nytt varumärke.
1. Från klassrummet till Madison Square Garden - Hur en logotyp kan utformas för ett band
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Musikindustrin är en tuff bransch med hög konkurrens. För att en musiker idag ska kunna bli framgångsrik gäller det att ha ett genomtänkt varumärke som kan representera musikerns image. LÄS MER
2. Cash is no longer king : En studie av införandet av kontaktlös betalning i Sverige
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utvecklingen mot ett kontantlöst samhälle medför ständig utveckling av nya betaltjänster. En sådan är kontaktlös betalning vilken innebär att användaren endast behöver svepa kortet i luften över kortterminalen för att betala. ICA Banken är under maj 2015 först ut i Sverige att lansera bankkort med kontaktlös betalfunktion. LÄS MER
3. Re-design av Titanpriset : Hur man utformar en designlösning som tillfredsställer intressenternas behov
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Det visuella uttrycket har länge varit viktigt inom grafisk formgivning eftersom det förmedlar så mycket mer än ögat ser. Ett varumärke representerar inte bara namnet på företaget utan också dess syfte och idé. LÄS MER
4. Asiatisk identitet i varumärkeslogotyper för den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : Ett livsmedelsföretag med säte i Göteborg har varit verksamma inom sin bransch sedan tidigt 1990-tal och befinner sig just nu i en tillväxtfas. Företaget bedriver i huvudsak import- och grossistverksamhet av asiatiska livsmedel från Thailand och Vietnam men även ifrån andra närliggande öst- och sydostasiatiska länder som Kina och Japan. LÄS MER
5. Ungerska modevarumärken på den svenska marknaden?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Executive summaryOn todays fashion market, no product will become successful without branding. The competition in the growing fashion market is tuff, which makes it hard to reach the target costumers. Competition makes it difficult to reach out with a message and it is crucial to differentiate the company in the consumer market. LÄS MER