Sökning: "lansering av emv"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden lansering av emv.

  1. 1. Hur påverkar en lansering av EMV det ekonomiska resultatet i en kategori -En kvantitativ studie om EMV lanseringar i sällanköpshandeln-

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Daniel Filipson; Tom Kiviharju; [2013]
    Nyckelord :private label; national brands; private label introduction; category management; performance;

    Sammanfattning : Private label introductions have been increasing in recent years. The main reason for this is that private labels increase the retailer's profits in the category. The purpose of this study is to examine how a private label introduction affects the category's performance. LÄS MER

  2. 2. ICA : Hur kan ICA förstärka sitt varumärke genom deras Egna Märkesvaror och Lokal producerade produkter?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helene Movitz; [2008]
    Nyckelord :Egna Märkesvaror; Lokalproducerat; ICA; ”Smak på lokalt”; Kundlojalitet; Varumärkesstrategi; Varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ICA:s egna märkesvaror (EMV) och dess senaste satsning på lokalproducerat: ”Smak på lokalt”. I uppsatsen undersöks hur ICA kan förstärka sitt varumärke genom just EMV och lokalproducerat. LÄS MER

  3. 3. Svenska mejerier stärker positionerna : incitament för lansering av lågprismjölk

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josephine Sallén; [2005]
    Nyckelord :EMV; konkurrens; lågpris; mejerier; mjölk; varumärken;

    Sammanfattning : The competition in the milk industry has increased during the last couple of years. This is a result of the trade barrier that dissolved when Sweden entered the European Union. The membership signifies an increased internationalization for the dairies, which has also increased the existence of low price chains in the Swedish food market. LÄS MER

  4. 4. Hur bör en modern livsmedelsleverantör arbeta för att säkra sin position på marknaden? - en studie av det Svenska kommersiella restaurangsegmentet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Hesselgren; Veronika Ronzani; [2003]
    Nyckelord :Livsmedel; Inköpsbeteende; Varumärke; Relationer; Restaurangbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att utreda hur olika egenskaper hos leverantören prioriteras och värderas av den inköpsansvariga. Det är betydelsefullt för restaurangbranschens säljorganisationer att känna till på vilka grunder en restaurang fattar sina inköpsbeslut och hur man resonerar vid val av leverantör. LÄS MER