Sökning: "lansering produkt"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden lansering produkt.
1. Användarcentrerad konceptutveckling : Förbättrad användarupplevelse genom välgrundade designändringar i Husqvarnas batteridrivna motorsågar
Master-uppsats, Linköpings universitet/ProduktrealiseringSammanfattning : Med Husqvarna som fallföretag undersöker det här arbetet de egenskaper som användare önskar se hos en batteridriven motorsåg och hur de uppnås. Detta görs i skenet av Husqvarnas beslut att sätta en centrifugalkoppling på den batteridrivna motorsågen 542i XP, som vid lansering under hösten 2023 blev den första i sitt slag. LÄS MER
2. The Road Towards Service-Integrated Offerings for Product-Centred Manufacturing Firms : A Case Study within Husqvarna
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In recent years there has been an increase in servitisation amongst manufacturing firms. Change could be inevitable to stay competitive in this fierce innovative environment and is therefore an ongoing topic that needs to be addressed. LÄS MER
3. Att Acceptera - eller inte? : Funktionalismens genomslag som mediehändelse 1931–1933
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : Att Acceptera eller inte – funktionalismens genombrott som mediehändelse 1931–1933. Uppsala Universitet: Inst. för idé-och lärdomshistoria, C-uppsats, Vårterminen 2022. Manifestet Acceptera utkom år 1931 av en grupp framstående svenska arkitekter, och brukar räknas som funktionalismens programskrift i Sverige. LÄS MER
4. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
5. Samverkan i produktutvecklingsprocessen på aktivitetsbaserade arbetsplatser : Påverkan inom team och mellan funktioner
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Under de senaste åren har företag försökt utforma sina kontorsmiljöer till en som uppmanar till mer kommunikation både inom och mellan olika funktioner i produktutvecklingsprocessen. Då produktutvecklingsprocessen omvandlar en produkt från idé till lansering anses en stor utmaning vara att integrera de involverade funktionerna med varandra. LÄS MER