Sökning: "lanseringsstrategi"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet lanseringsstrategi.

  1. 1. Skapa förväntan - Mer än ett PR-trick : Hur företag skapar förväntan innan premiär i en digital kontext för produkter och tjänsters framgång.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lars Jarkell; Moa Ullmark; [2019]
    Nyckelord :Anticipation; Launch Strategy; Trust; Social Media; Targeted Communication; Förväntan; Lanseringsstrategi; Förtroende; Sociala medier; Riktad kommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att öka förståelsen för hur företag arbetar med strategi och taktik för att skapa förväntan på marknader innan en produkts premiär. Hur det går till när förväntan skapas innan produktpremiär, utan att det slår över och får negativa konsekvenser för produkten eller tjänsten, är ett område som kan anses vara outforskat. LÄS MER

  2. 2. Studenter, Framtidens finsmakare! : En studie om hantverksölens plats på ölmarknaden för studenter.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Axel Orre; Amelie Witschard; [2018]
    Nyckelord :Students; connoisseurs; Studenter; finsmakare;

    Sammanfattning : Title: Students, the future connoisseurs- A study on craft beers place on the beer market in a student town. A trend that is growing stronger among Swedish breweries is the interest in micro breweries. LÄS MER

  3. 3. I begynnelsen av ett digitalt kretslopp : En studie om att lansera och kommunicera en digital tjänst

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Maja Andersson; Åsa Blomgren; [2018]
    Nyckelord :Launch; Gamification; Digital Service; Communication; Interest; Continuity; Lansering; Gamification; Digital tjänst; Kommunikation; Intresse; Kontinuitet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Den digitala marknaden är expansiv, att introducera en ny produkt på marknaden är därför kritisk, lanseringen är ett avgörande moment. Lanseringen är ofta påkostad, men delges inte tillräckligt med intresse. LÄS MER

  4. 4. Svensk film genom fönster : Åsikter om villkoren för filmdistribution i Sverige från aktörer i branschen.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Lotta Brännmar; Fredrik Hansson; [2012]
    Nyckelord :film; film Distribution; Sweden; the window system; supply chain; viewing windows; realese strategy; film; filmdistribution; Sverige; fönstersystemet; distributionskedja; visningsfönster; lanseringsstrategi;

    Sammanfattning : Svenska filmbranschen styrs av ett filmavtal mellan staten och olika aktörer i branschen. Detta avtal skall förnyas under år 2013. Staten har i en avsiktsförklaring för det nya avtalet uttryckt en vilja till en förändring kring villkoren för att få statligt stöd för filmproduktion i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Marknadsaktiviteter vid produktlansering

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Maria Byberg; Louise Lantz; [2011]
    Nyckelord :product launch; outdoor; outdoor; junior; junior; launch strategy; relationship marketing; event marketing; event marketing; social media; social media; store communication; produktlansering; lanseringsstrategi; relationsmarknadsföring; butikskommunikation;

    Sammanfattning : Marknadsaktiviteter vid produktlansering är ett samarbete med Haglöfs Scandinavia AB. Våren 2010 utfördes ett samarbetade med Haglöfs då ett underlag för utökat produktsortiment inom konfektion togs fram. LÄS MER