Sökning: "lars carlsson"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden lars carlsson.

  1. 1. Ghostly Bells and Monstrous Drumming : An Exploration of Intermediality and Supernatural Strangeness in "Especially Heinous"

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Beatriz Carlsson; [2021]
    Nyckelord :gothic; magical realism; intermediality; Carmen Maria Machado; supernatural; strange;

    Sammanfattning : Various contemporary female authors deploy supernatural motifs portrayed through or alongside diverse forms of intermediality in texts which thematise the patriarchal oppression of women. In order to throw light on this phenomenon, this thesis investigates the intermedial relations and supernatural motifs of Carmen Maria Machado’s novella “Especially Heinous: 272 Views of Law & Order: SVU”, and their relation to the political themes of the text. LÄS MER

  2. 2. HUR MAN VINNER ÖVER SPELBOLAGEN : Detta är ett examensarbete i Statistik där författaren beskriver oddssättningen samt analyserar svenska elitverksamheten i speedway

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Lars Carlsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. En jämförande studie av in- och utpendling över komungränser : Pendlingsmönster i Kristianstad och Karlstad

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Lars Carlsson; Pontus Henriksson; [2013]
    Nyckelord :Pendlingsmönster; Kristianstad; Karlstad;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Kunskapsöverföring inom franchisenätverk : En studie av utveckling och överföring av kunskap inom franchisenätverk

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lars-Erik Vilhelmsson; Josef Carlsson; [2010]
    Nyckelord :Franchise; knowledge; knowledge transfer; knowledge exchange;

    Sammanfattning : This case study has been conducted within the Swedish fitness chain World Class to explore the opportunities for knowledge development and transfers within franchise networks. We have interviewed the product manager at the World Class headquarter, the owner of a franchise club and a local product manager from the same facility. LÄS MER

  5. 5. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER