Sökning: "lau370"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet lau370.

  1. 1. Att bli sedd, att få svar, att få vara med och få vara aktiv och bjudas in till det hela tiden. Elevers delaktighet i det lärarledda klassrumssamtalet.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jenny Schmidt; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01Titel: ”Att bli sedd, att få svar, att få vara med och få vara aktiv och bjudas in till det hela tiden.” - Elevers delaktighet i det lärarledda klassrumssamtalet. LÄS MER

  2. 2. Barns lärande och utveckling i leken Kursansvarig Institution LAU370: Institutionen för pedagogik och didaktik samt

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Mathilda Pettersson; [2011]
    Nyckelord :Lek; lärande; utveckling; barn; pedagog; förskola;

    Sammanfattning : ___________________________________________________________________________Syfte:Med vårt examensarbete vill vi undersöka barnens ochpedagogernas syn på hur sambandet mellan lek och lärande är.Frågeställningar:Varför leker barn? Hur skiljer sig leken bland de yngsta och äldsta barnen? Hur bidrar pedagogerna till barns lek?Metod: I vår studie har vi valt att använda oss av kvalitativa intervjuer och observationer, med barn och pedagoger på två olika förskolor. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers strategier avseende multietniska konfliktkontexter.

    C-uppsats,

    Författare :Nastasha Fre Woldu; [2009-12-01]
    Nyckelord :mångkulturell; multietnisk; pedagoger; konflikthantering; konfliktlösning; ; interkulturell;

    Sammanfattning : Abstract Examensarbete inom lärarutbildningen 15 poäng Titel: Pedagogers strategier avseende multietniska konfliktkontexter – En kvalitativ intervjustudie, utförd på sju lärare angående hur de hanterar konflikter i mångkulturella klassrum. Författare: Nastasha Fre Woldu Termin och år: VT 09 Kursansvarig institution: LAU370: Sociologiska institutionen Handledare: Ivar Armini Examinator: Rapportnummer: VT09-2611-001 Nyckelord: mångkulturell, multietnisk, pedagoger, konflikthantering, konfliktlösning, interkulturell ___________________________________________________________________________ Syfte: Att ta reda på hur lärare med yrkeserfarenhet i den mångkulturella skolan, löser de konflikter som uppstår i klassrummet? Huvudfrågor: Hur ser en typisk konflikt ut i ett mångkulturellt klassrum? Vilka pedagogiska strategier tillämpas vid konfliktsituationer? Hur löser man konflikter, om eleverna har skilda uppfattningar beroende på det kulturella bagaget och trosuppfattning i ursprungsfamiljen? Metod: Kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Skapande verksamhet och kultur i skola och samhälle

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Sjödin; Rima Somi; [2009]
    Nyckelord :fantasi och kreativitet; estetiska läroprocesser; Skapande verksamhet; integrering; lustfyllt lärande;

    Sammanfattning : Arbetets art: Examensarbete LAU 370 – 15hp Göteborgs Universitet lärarprogrammets allmänna utbildningsområde. Titel: Skapande verksamhet och kultur i skola och samhälle Författare: Rima Somi & Anna Sjödin Termin och år: Vårterminen 2009 Kursansvarig institution: För LAU370: Sociologiska institutionen Handledare: Joakim Forsemalm Examinator: Ninni Trossholmen Rapportnummer: VT-09-1190-10 Nyckelord: Skapande verksamhet, estetiska läroprocesser, fantasi och kreativitet, lekfullt lärande, lustfyllt lärande, integrering. LÄS MER