Sökning: "layout marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden layout marknadsföring.

  1. 1. Visual Merchandising Approaches : A Comparative Study of High-End and Fast-Fashion Window Dressing Design

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Yufan Cui; Varissara Nattakrannuwat; [2023]
    Nyckelord :Visual Merchandising; Window Displays; High-End and Fast Fashion Apparel Retailers; Marketing Strategies; Branding; Design Elements; Comparative study; Visual Content Analysis; Retail Industry;

    Sammanfattning : In this comparative study, the design elements and visual merchandising approaches employed in window displays by high-end and fast-fashion retailers are investigated. The study utilizes a visual content analysis method with standardized evaluation criteria to analyze the window displays of six high-end and six fast-fashion stores located in Paris. LÄS MER

  2. 2. Att välja rätt färg inom digital marknadsföring : Hur upplever människor en bild beroende på dess färgsättning?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Malin Jakobsson; Viktor Brunstedt Wallin; [2023]
    Nyckelord :color; color theory; color psychology; digital marketing; social media; färg; färgteori; färgpsykologi; digital marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker vilken betydelse färgval har utifrån skapade reklaminslag, anpassat för Instagram. Vi utgår från några grundläggande begrepp om visuell färguppfattning som har sitt ursprung i färgteori, färgpsykologi, färgsystem och färguppfattning. LÄS MER

  3. 3. ABW-KONTOR: FÖRSLAG TILL ETT KOMMUNIKATIONSVERKTYG FÖR ATT EFFEKTIVISERA UTFORMNINGSPROCESSEN

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Marcus Törnvall; Ellinor Stendlert; [2019]
    Nyckelord :Activity based work office; Communication tool; Design process; ABW; Aktivitetsbaserat kontor; Kommunikationsverktyg; Utformningsprocess;

    Sammanfattning : Syfte: Idag har det blivit allt mer vanligt att verksamheter använder sig av aktivitetsbaserade kontor, så kallade ABW-kontor. En anledning till detta är att kontorsformen är mer yteffektiv då den oftast är utformad för ett färre antal medarbetare än vad verksamheten har anställda. LÄS MER

  4. 4. Butiksytans betydelse för upplevelsen : En kvalitativ studie om layout och grupperingars påverkan på kvinnors butiksupplevelser i inredningsbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Moa Björnberg; Maja Löfström; [2019]
    Nyckelord :Store environment; Servicescape; Space allocation; Layout; In-store experience; Interior design stores; Butiksmiljö; Servicelandskap; Gruppering; Layout; Butiksupplevelse; Inredningsbutiker;

    Sammanfattning : Syfte och Frågeställning Studiens huvudsyfte är att skapa förståelse för hur layout och gruppering i butiksmiljöer, påverkar inredningsintresserade kvinnors butiksupplevelse. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning formulerats: Hur påverkar layout och gruppering inredningsintresserade kvinnors butiksupplevelse i fysiska inredningsbutiker där produkter grupperas efter produktkategorier jämfört med där produktkategorier mixas? Metod, Teoretisk referensram och Empiri Studien är kvalitativ med en komparativ forskningsdesign och jämför två fall vilka utgörs av butikerna Hemtex, i Kalmar, och Hjärterum, i Borås. LÄS MER

  5. 5. Opartisk artikel eller osynlig annons? : Om gränsdragningen mellan innehållsmarknadsföring och icke-kommersiella meddelanden i redaktionell text, samt om kravet på reklamidentifiering i det nya medielandskapet.

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Catrine Engström; [2018]
    Nyckelord :marknadsföring; redaktionell text; marknadsföringsrätt; yttrandefrihet; sociala medier; medielandskap; MFL; marknadsföringslagen; YGL; TF; textmarknadsföring; dold marknadsföring; KO; konsumentombudsmannen; RO; reklamombudsmannen; reklamidentifiering; annonsmarkering; sändarangivelse; konsumentskydd; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : När meddelanden som förmedlas till konsumenter är avsättningsfrämjande och har rent kommersiell karaktär anses de utgöra marknadsföring, och omfattas av reglerna i Marknadsföringslagen (2008:486) (MFL). Marknadsföring ska bl.a. LÄS MER