Sökning: "layout uppsats"
Visar resultat 16 - 20 av 58 uppsatser innehållade orden layout uppsats.
16. Åkarp södra stambanan, gestaltningsförslag för omgivningen av Åkarp station
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : År 2017 är det beräknat att ombyggnaden av Åkarp station ska påbörjas, vilket är en av flera etapper i arbetet med att utvidga spårantalet från två till fyra spår. Arbetet med Åkarp station kommer att vara omfattande och pågå under flera år. LÄS MER
17. Usability through visualisation : A case study of ISO 26262 at Scania R&D
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The average person today is more informed compared to the most informed people 25 years ago, however, he or she knows a lower percentage of all available information than those in the 80’s. In today’s society, information is flowing everywhere and through all mediums. LÄS MER
18. Heuristiska vs. användarinkluderande utvärderingar: En jämförelse av två MDI-metoder.
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Denna uppsats ämnar undersöka olika utvärderingsmetoder inom fältet användbarhet. Alltsedan webbteknologier har tagit en större plats i vår vardag har efterfrågan ökat för gränssnitt och design med hög användbarhet. LÄS MER
19. Hur målgruppsanpassad är egentligen hemtjänstens utförarbroschyr? : En kvalitativ undersökning av Strängnäs kommuns hemtjänstbroschyr
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna uppsats är göra kommunikationen mellan kommun och medborgare mer lättillgänglig, genom att skapa en ny version av en redan befintlig hemtjänstbroschyr och sedan undersöka vad dess målgrupp anser om de två versionerna. Metoden består av en intervju med de ansvariga för den befintliga broschyren, två textanalyser, samt intervjuer med åtta målgruppsrepresentanter. LÄS MER
20. Samspelet mellan visuell butikskommunikation och butikskampanjer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det råder idag ytterst hög konkurrens bland klädföretag då man inte bara konkurrerar lokalt utan även globalt. För att urskilja sig från andra företag med liknande utbud används visuell butikskommunikation och butikskampanjer för att försöka fånga konsumenters uppmärksamhet. Målet är att det ska resultera i köp. LÄS MER