Sökning: "leaf economics"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden leaf economics.

  1. 1. Using leaf economics to find appropriate woody species for rain gardens

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Sanna Ignell; [2020]
    Nyckelord :leaf economics; woody vegetation; urban vegetation; rain garden; waterlogging; flooding; plasticity; specific leaf area; leaf traits; l;

    Sammanfattning : Urban rainwater management faces great challenges in the future, caused by expected increase in precipitation and frequency of storms associated with climate change. Constructions such as rain gardens may be a mean for adaptation to, as well as mitigation of these effects. LÄS MER

  2. 2. Buskars potential för urbana miljöer : utvärdering av olika buskars bladekonomi

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Filip Kalenius; [2020]
    Nyckelord :Grime; CSR; Leaf economics; trait; Shrubs; Fast-slow spectrum; LFW; SLA; LDMC;

    Sammanfattning : Artvariation i städer har i dag en låg andel buskarter, framför allt när det kommer till variation av olika buskarter och -släkten. Att öka mängden buskarter är något som i längden kan komma att vara viktig, framförallt för artvariationen (t.ex. vid sjukdomsdrabbning). LÄS MER

  3. 3. The influence of subjective and objective knowledge of ecolabels on consumers’ green purchasing practices

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Matto; Ingrid Gunne; [2017]
    Nyckelord :Ecolabel; Consumer Purchasing Behaviour; Subjective Knowledge; Objective Knowledge; Business and Economics;

    Sammanfattning : Understanding of consumers’ green purchasing behaviour is a relevant topic for businesses around the world and an interesting research field, considering the issue of climate change. This study investigates the associations of young Swedish consumers’ subjective knowledge, objective knowledge, confusion and information acquisition with regards to commonly found ecolabels. LÄS MER

  4. 4. Linjeutvidgning- En studie av linjeutvidgning inom konfektyrbranschen på den svenska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Haglund; Kristin Sjödahl; Henrik Arwidsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärke; kärnvärde; positionering; linjeutvidgning och kannibalisering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur en linjeutvidgning påverkar varumärket samt vilka faktorer som gör att en linjeutvidgning lyckas. Vi har använt oss av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER