Sökning: "lean marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden lean marknadsföring.
1. Effektivisering av produktionsprocessen på en midjesändare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Åkerströms Björbo AB är ett företag som grundades 1918 i Björbo och erbjuder säkra och specialanpassade lösningar inom radiostyrning. Åkerströms bedriver marknadsföring, utveckling, produktion och service på sina produkter och tjänster. LÄS MER
2. Lean or Self-Inflicted Chaos - A case study on how hyper-growth firms prioritize between flow and resource efficiency
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The majority of previous research within the field of lean views variation in a process as a phenomenon to be minimized or eliminated. Some later research suggests that variation needs to be traded off with the potential customer value it can generate. LÄS MER
3. Treating An Unhealthy Patient Flow
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The healthcare sector is of high complexity with several inefficiencies identified in various aspects of it. Simultaneously, factors such as an aging population increase future demand for healthcare, pointing towards the importance of achieving high-quality healthcare at a competitive cost. LÄS MER
4. Every cloud has a silver lining : Swedish social enterprises making an impact in emerging markets
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Throughout the history, different types of businesses have reflected the zeitgeist of the specific era. Today, the globalization has led to the rise of the third wave of internationalization, which has increased the importance of emerging markets in the global business environment. LÄS MER
5. Growth Hacker Marketing : Ett nytt arbetssätt inom tech-startups marknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens snabbt föränderliga affärslandskap förutsätter att företag ständigt experimenterar med sin produktutveckling och marknadsföring för att anpassa sig till en ökad digitalisering. Företag som inte lyckas tillgodose värde för sina kunder riskerar att utkonkurreras. LÄS MER