Sökning: "lean väntetid"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden lean väntetid.

  1. 1. Standardisering av processer vid fastighetsbyggen : En kvalitativ fallstudie om en standardisering av processer kan förbättra hanteringen och lagerhållningen av material i stora fastighetsbyggen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi; Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emil Karlsson; Filip Norman; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Byggprojekt är i de flesta fall komplexa projekt där flera företag försöker samarbeta för att skapa en så god och effektiv arbetsplats som möjligt. När byggprojekt även i de flesta fall utförs på en begränsad yta så uppstår än fler utmaningar på grund av behovet att inneha rätt material, på rätt plats, vid rätt tid. LÄS MER

  2. 2. En fallstudie på störningar och förbättringar inom sjukhusprocesser utifrån lean

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelica Eshagi; Jonas Jansson; [2020]
    Nyckelord :Lean produktion; Lean management; Sjukhus; Ortopedi; Störningar; Höft- och knäproteser; Förbättringsmöjligheter; Effektivisering;

    Sammanfattning : Effektivisering av sjukvården har länge varit ett omdebatterat ämne. Lång väntetid, överbelastning och personalbrist är några av problemen som sjukvården har. Ett sätt att förbättra sjukvårdens hantering av störningar är genom att implementera lean i verksamheten. LÄS MER

  3. 3. Effektivisering av en process i en kommunal verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Emma Stefansson; [2019]
    Nyckelord :continuous improvement; Lean; municipal activities; quality; 8 wastes; kommunal verksamhet; kvalitet; Lean; 8 slöserierna; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Besök eller kontakt med statliga myndigheter innebär ofta väntetid och långa handläggningstider. Nynäshamns kommun har för att minska väntetiderna skapat ett kontaktcenter vars syfte är att förenkla för kunden samt minska handläggningstider för rutinärenden. LÄS MER

  4. 4. Tillämpning av Last Planner på materialhantering: : En fallstudie på medelstora byggarbetsplatser.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Oscar Mattsson; [2019]
    Nyckelord :Last Planner; Kommunikation; Flödeskartläggning;

    Sammanfattning : Byggnadsprojekt finns i många varianter, stora, små, enkla eller komplexa. Ett problem som är gemensamt för alla projekt är att flödet av material som ska monteras in i byggnaden ofta inte fungerar på ett bra sätt. LÄS MER

  5. 5. Analys av KING SEAWAYS processer från check-in till lastning med förbättringsförslag : En fallstudie hos DFDS

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Caroline Lundblad; [2017]
    Nyckelord :customer satisfaction; Lean; optimizing; processes; quality; queue analysis; turnaround; shipping; utilization; Lean; kapacitetsutnyttjande; kundnöjdhet; kvalitet; kö-analys; optimering; processtyrning; resurseffektivisering; sjöfart; vändningsprocess;

    Sammanfattning : En viktig del av passagerartillfredsställelsen utgörs av hur smidiga köpprocesserna är. I denna studie analyseras delprocesser hos KING SEAWAYS med mål om att skapa ett optimerat förbättringsförslag till de studerade processerna. LÄS MER