Sökning: "leandersson"
Visar resultat 6 - 10 av 68 uppsatser innehållade ordet leandersson.
6. Evaluating two cross-platform frameworks using Cognitive Dimensions
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Cross-platform frameworks enable development for multiple platforms, such as iOS and Android, using the same codebase. Evaluation of cross-platform frameworks has traditionally been geared towards technical assessments and, more seldom, targeted usability, leaving a gap to be explored. LÄS MER
7. Pedagogisk dokumentation i förskolan : hur uppfattar förskollärare begreppet pedagogisk dokumentation?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med studien är att synliggöra hur förskollärare uppfattar begreppet pedagogisk dokumentation. Syftet är att ta reda på om förskollärare har barnens perspektiv eller ett vuxenperspektiv vid den pedagogiska dokumentationen. LÄS MER
8. The role of copulatory wound infliction on fitness in Drosophila melanogaster
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : One of the more fascinating Darwinian puzzles in sexual selection is that of copulatory wounding. For those taxa displaying this behavior, and that does not engage in traumatic insemination, the function of wound infliction during copulation remains unknown. LÄS MER
9. Kartläggning av förstföderskors erfarenheter av amningsstöd i samband med graviditet och barnafödande : En webbenkätundersökning
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Abstract Aim: To map first-time mothers experiences of breastfeeding support provided by maternal health care, birth center and BB. Method: A quantitative survey with a cross-sectional design. The criterias to be included was first-time mothers who breastfed or wished to breastfeed and gave birth to a full-term child in the last two years. LÄS MER
10. Implementeringen av utbildning för hållbar utveckling i svensk grundskolas läroplan : En intervjustudie om hur implementeringen ser ut och fungerar i praktiken, ur lärarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Utbildning för hållbar utveckling är en oumbärlig komponent för att nästkommande generation ska kunna utveckla kompetenser och färdigheter för att hantera och förebygga de klimatförändringar och miljöproblem vi människor står inför. Skolan anses vara den mest avgörande platsen när det gäller att inspirera, motivera och utbilda miljömedvetna individer. LÄS MER