Sökning: "leap motion"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden leap motion.
1. Fingerbaserad navigering i virtuella 3D-miljöer : En utvärdering av fingerstyrning som alternativ till tangentbordet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/DatavetenskapSammanfattning : Navigering i virtuella 3D-miljöer har varit möjligt i många år och sker vanligtvis i samband med till exempel spel och 3D-modellering. Till en persondator används nästan alltid en datormus och ett tangentbord. Musen har visats vara lätthanterlig vid rotering av vyn och kommer inte att vara fokuset i studien. LÄS MER
2. A novel clinical test of pointing acuity withopen and closed eyes a validity study
Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Hand proprioception is crucial for daily activities and may be compromised by diseases or injuries,impacting patients' independence. The lack of feasible, accurate, and affordable clinical tools forhand proprioception assessment poses a significant challenge, essential for identifying dysfunctionand evaluating treatment effects. LÄS MER
3. Exploiting Leap Motion and Microsoft Kinect Sensors for Static and Dynamic Sign Gesture Recognition
Magister-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : One of the primary ways of communication between humans is verbal communication. Among hearing-impaired persons, the traditional way of communication is through sign language. Sign gestures are the atomic actions used in sign language for non-verbal communication. LÄS MER
4. Using Leap Motion for the Interactive Analysis of Multivariate Networks
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : This work is an interdisciplinary study involving mainly the fields of information visualisation and human-computer interaction. The advancement of technology has expanded the ways in which humans interact with machines, which has benefited both the industry as well as several fields within science. LÄS MER
5. Comparing head- and eye direction and accuracy during smooth pursuit in an augmented reality environment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Smooth pursuit is the movement that occurs when the eyes meticulously follow an object in motion. While smooth pursuit can be achieved with a stationary head, it generally relies on the head following the visual target as well. During smooth pursuit, a coordinating vestibular mechanism, shared by both the head and the eyes, is used. LÄS MER