Sökning: "learner awareness"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade orden learner awareness.

  1. 11. To Actually Be Able to Say Something Is That Small, Small Thing Which Matters -Teachers’ Experiences and Perceptions of Learner Foreign Language Speech Anxiety in a Swedish Upper Secondary School Classroom Context

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Magnus Vikström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Using a foreign or second language in class can be a harrowing experience for some students. They may fear negative evaluation from teachers and peers, doubting their own ability to successfully communicate their intended meaning in a language less familiar than their mother tongue, and consequently resort to using less risky vocabulary and grammatical constructions in their output – or simply remain silent. LÄS MER

  2. 12. Läsmotivation och läsförståelse hos elever i årskurs 1 : En studie om elevers lässituation i hemmet och i skolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Felicia Aronius; [2017]
    Nyckelord :Läsmotivation; Läsförståelse; Lässituation; Årskurs 1; Högläsning;

    Sammanfattning : Syftet med studien har varit att undersöka om läsmotivation påverkar läsförståelsen för en utvald grupp elever i årskurs 1, samt hur deras lässituation ser ut. Materialet har samlats in genom samtalsintervjuer och har kompletterats med ett läsförståelsetest och en enkät. LÄS MER

  3. 13. Cultivating the Future: Sustainability Education and the International Baccalaureate Programme

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Caroline Michel; Anmar Kamalaldin; Kelly Sweet; [2016]
    Nyckelord :Sustainability Education; Curriculum; International Baccalaureate; Strategic Sustainable Development; Secondary Education;

    Sammanfattning : With an introduction to the Sustainability Challenge and Sustainable Development this paper discusses the role of education as an important strategy in the transition towards sustainability. It argues that Sustainability Education (SE) should be infused into the curricula, especially at the adolescence stage. LÄS MER

  4. 14. L'acquisition de la compétence interculturelle dans les cours de langues - réalité ou utopie ? : Une analyse de l'approche interculturelle chez les enseignants de langues étrangères dans deux collèges en Suède.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Tove Mignot Rosén; [2015]
    Nyckelord :Language teaching; foreign language; intercultural competence; intercultural skills; compétence interculturelle; culture; multiculturelle; enseignement; langues étrangères;

    Sammanfattning : This thesis discusses teaching foreign language and the importance to develop intercultural skills and know-how which include the ability to bring one’s own cultural origins and the foreign culture into relation with each other, together with the ability to understand and empathise with the values and conditions of others. The language learner need to develop other skills than sociocultural knowledge and have to improve interpersonal relations and develop intercultural awareness. LÄS MER

  5. 15. Dansen och pedagogiken : En undersökning ur ett estetiskt och etiskt perspektiv av dansens möjlighetsvillkor i sökandet efter kunskap och mening

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Paul Moerman; [2014]
    Nyckelord :Dance; Pedagogy; Arts and education; Dance and education; Aesthetics and education; Ethics and education; Philosophy of education; Philosophy of dance; Teacher education; Dans; Pedagogik; Konst och utbildning; Dans och utbildning; Estetik och utbildning; Etik och utbildning; Utbildningsfilosof; Dansfilosofi; Lärarutbildning;

    Sammanfattning : This thesis investigates conditions from an aesthetic and ethical viewpoint under which an artistic expression such as dance can exist in the realm of general education. In the thesis dance and education are regarded as acts of transgression and change. LÄS MER