Sökning: "learner empowerment"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden learner empowerment.

  1. 1. Der produktionsorientierte Umgang mit literarischen Texten im gymnasialen DaF-Unterricht : Eine komparative Studie von drei Lehrwerken

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Jennie Dahl; [2021]
    Nyckelord :Literaturdidaktik; DaF-Unterricht; produktive Fertigkeiten; rezeptive Fertigkeiten; didaktisch-methodische Prinzipien der Literaturdidaktik; Übungstypen; 11 Aspekte des literarischen Lernens; Aufgabenkultur.;

    Sammanfattning : Which role do literature and literary texts have in the second language education inthe upper secondary school in Sweden? The aim of this study is to find out, howoften literary texts and literature appear in German textbooks and how they areprocessed in the language teaching. Which pedagogical and didactical cultures aredominating in the textbooks? What does the second language learner come toknow and how does the learner acquire this knowledge? The thesis of the study isbased on an adoption that we have to work hard with production in the secondlanguage education. LÄS MER

  2. 2. Ugandan Teachers’ Training College People’s Perceptions of Children Rights to Participation. An Interview Study

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Alexandra Jaegers; [2012]
    Nyckelord :Empowerment; Space of Action; Organizational Development; Democratical Method Approach in School; CSCSM-program; Participation; Social Sciences;

    Sammanfattning : This empirical study focuses on the SIDA-sponsored program The Child Rights, Classroom and School Management (CRCSM) –program, resting upon the Convention on the Rights of the Child (CRC). This study has been concerned with the perceptions of the contents, implementation as well as the effect of the CRCSM-program in Nakaseke Primary Teachers’ College, Uganda. LÄS MER

  3. 3. Ett verkligt inflytande? : Lärares och elevers syn på elevinflytande i engelskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Fredrik Bergstedt; [2011]
    Nyckelord :Student influence; learner empowerment; upper secondary school; English A; student responsibility; Elevinflytande; learner empowerment; gymnasiet; engelska A; elevansvar;

    Sammanfattning : Huvudsyftet med denna undersökning har varit att undersöka och jämföra lärares och elevers uppfattningar av lärares arbete med elevinflytande i engelska A-undervisningen på gymnasiet. Det andra syftet har varit att beskriva hur den nya ämnesplanen för engelska (Gy 2011) förändrats vis-a-vis ämnesplanen och kursplanerna för engelska (Gy 2000) och vad dessa förändringar kan få för effekt på lärares fortsatta arbete med elevinflytande i engelskundervisningen. LÄS MER