Sökning: "learning at work"

Visar resultat 1 - 5 av 1452 uppsatser innehållade orden learning at work.

  1. 1. LEARNING BY DOING. En kvalitativ studie om reflektion, intuition och praktisk kunskap hos kuratorer inom palliativ vård

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Jonas Benjaminsson; Fredrik Sand; [2019-05-15]
    Nyckelord :Practical Knowledge; Reflection; Intuition; Palliative Care; Hospital Counsellor;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate the significance of practical knowledge in the patient-related work for Hospital Counsellors. We have also tried to establish what the practical learning process looks like. LÄS MER

  2. 2. Teaching English 5 to Swedish vocational students : student attitudes, motivation and adaptation of teaching

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Kristoffer Keinvall; [2019]
    Nyckelord :Adaptation; attitudes; English; motivation; second language learning; vocationally oriented teaching; vocational programs;

    Sammanfattning : There has been research that suggests that an anti-studying culture is present in vocational programs in Sweden (Högberg 2009), and that teachers need to adapt their teaching to the students’ vocational interests in order to create an interest in learning (Lindahl 2015; Riley & Eriksson 2014; Smagorinsky et al. 2010). LÄS MER

  3. 3. Object Detection in Object Tracking System for Mobile Robot Application

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Alessandro Foa'; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis work takes place at the Emerging Technologies department of Volvo Construction Equipment(CE), in the context of a larger project which involves several students. The focus is a mobile robot built by Volvo for testing some AI features such as Decision Making, Natural Language Processing, Speech Recognition, Object Detection. LÄS MER

  4. 4. Språkliga föreställningsvärldar : Ett utvecklingsinriktat arbete om berättelser och språkutveckling med drama som verktyg

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP); Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Therese Fredriksson; Annica Elfstrand; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På vår skola önskades det mer aktiviteter med drama och det fanns en avsaknad av berättelser och språkutvecklande aktiviteter. Vi valde att sammanföra berättelser och språkutvecklande aktiviteter genom att använda drama som verktyg till att utveckla elevernas språkliga uttryck. LÄS MER

  5. 5. Skolans relevans för socialt arbete : En fallstudie om skolkonceptet NPF-säkring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA); Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Stephanie Wittenby; Mathilda Gunnarsson; [2019]
    Nyckelord :neuropsychiatric diagnosis; availability; social work; school systems; case-study;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the protruding school concept NPF-säkring at the public school Källbrinksskolan in Sweden. Pupils with neuropsychiatric disabilities are particularly at risk to not reach the goals of the education and to have high school absence, which can lead to social exclusion later in life. LÄS MER