Sökning: "learning digitalisation"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden learning digitalisation.
1. Digital Tools of the Trade. A Qualitative Study of EFL Teachers’ Use of Digital Tools in a Swedish Post-Pandemic Context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : Due to the increased focus on digitalisation in Swedish schools resulting from the digitalisation of society, pedagogical practices have changed. The Covid-19 pandemic introduced unique challenges to many teachers as education moved online. As digital tools became necessary for teaching, the need for digital competence became acute. LÄS MER
2. Digital identitet och visuell interkulturalitet i framtidens bildpedagogik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : This knowledge overview consists of research surrounding digitalisation in pedagogics, visual culture learning communities and the correlation between these two subjects. Intercultural pedagogics often refers to including pupils’ ethnical cultural diversity as grounds for creating a discourse surrounding equality and inclusion in the classroom. LÄS MER
3. Analyzing the performance of active learning strategies on machine learning problems
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknikSammanfattning : Digitalisation within industries is rapidly advancing and data possibilities are growing daily. Machine learning models need a large amount of data that are well-annotated for good performance. To get well-annotated data, an expert is needed, which is expensive, and the annotation itself could be very time-consuming. LÄS MER
4. Tekniklärares tolkning av teknikämnets styrdokument : Hur ser teknikundervisningens planeringar ut på högstadiet i Sverige 2022?
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Under Skolinspektionens granskning från 2019 framkom det att en tredjedel av de besökta högstadieskolorna i undersökningen saknade delar av det centrala innehållet i sin teknikundervisning. Granskningen vittnade även om en upplevd otydlighet bland tekniklärare när de tolkade Skolverkets styrdokument. LÄS MER
5. Digitala läroböcker inom matematik : En intervjustudie med högstadielärare om fördelar och nackdelar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Analys och didaktik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Skolan har digitaliserats som en konsekvens av samhällets digitalisering och försäljningen av digitala läromedel har ökat. Den svenska skolan är relativt läroboksstyrd och i dag är digitala läroböcker en del av undervisningen. LÄS MER