Sökning: "learning tablet"
Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden learning tablet.
1. Swedish toddlers' learning English through digital tablets : From a parental perspective
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This study aims to explore the attitudes and practices of Swedish parents regarding the use of digital tablets for their toddlers' English language acquisition. The study focuses on the perceptions of parents regarding the role of tablets in supporting or hindering the development of English language skills in English language learners during early childhood. LÄS MER
2. Asymmetrical Collaboration in VR and the Impact of Embodiment during a Guided Procedural Learning Task
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Virtual Reality (VR) is valuable for educational purposes, particularly procedural learning. However, single-user applications lack the benefits of teacher guidance. Symmetrical VR systems, where both teacher and student use VR, have limitations in supervision and accessing external materials. LÄS MER
3. Multimodal undervisning med lärplatta ur lärarnas synvinkel. : En enkätstudie riktad mot lärare i grundskolans F-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna studie belyser lärarnas syn på hur undervisningspraktiken och elevernas lärande påverkas av multimodal undervisning med lärplatta i svenskämnet. Föreliggande studies syfte är att skildra lärarnas syn på hur den multimodala undervisningen med lärplatta kan agera som ett hinder eller verka främjande för elevernas lärande i årskurserna F-6. LÄS MER
4. "Jag är också lite gammalmodig" : En kvalitativ studie om lärares uppfattning av multimodalt lärande med lärplattan i differentierad undervisning i ämnet svenska i årskurs F-3.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om hur multimodalt lärande med lärplattan kan användas i svenskundervisningen för att skapa en differentierad undervisning som ett medel för att möta elevers behov. Syftet besvaras genom kvalitativ metod och semistrukturerade intervjuer av fem lärare som är verksamma i grundskolan F-3. LÄS MER
5. On dysgraphia diagnosis support via the automation of the BVSCO test scoring : Leveraging deep learning techniques to support medical diagnosis of dysgraphia
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Dysgraphia is a rather widespread learning disorder in the current society. It is well established that an early diagnosis of this writing disorder can lead to improvement in writing skills. LÄS MER