Sökning: "ledarskap arbetsgrupp"
Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade orden ledarskap arbetsgrupp.
1. “Jaha, chefen har varit på kurs.” En studie om vad som kan hända efter ledarskapskursen Utvecklande Ledarskap
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens föränderliga och hektiska organisatoriska miljö så är ledarskapet en av nyckelfaktorerna till att både skapa en hälsosammare och mer motiverande arbetsmiljö. Detta är av intresse för organisationer runt om i världen då det visat sig att en hälsosam arbetsmiljö påverkar den organisatoriska effektiviteten och även dess produktivitet. LÄS MER
2. Existerar välfungerande arbetsgrupper i äldreomsorgen? : Fokusgruppstudie av medarbetares upplevelse i arbetsgrupper inom särskilt boende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka arbetsgrupper inom äldreomsorgen och därmed söka kunskapi eventuella faktorer som kan eller inte kan utgöra välfungerande arbetsgrupper. Kan samma gruppinneha fler faktorer? Den tidigare forskningen visar på hälsans aspekter för den välmåendemedarbetaren samt vad som kan skapa hållbar arbetsmiljö. LÄS MER
3. Pandemins prövningar på offentlig sektor : En kvalitativ studie om ledarskap på distans och tillit inom den offentliga sektorn
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att leda på distans har aktualiserats inom flera delar av den offentliga sektorn till följd av Covid-19 pandemin och dess tillhörande restriktioner. Tillitsbaserad styrning har varit en omdiskuterad styrform som från politiska beslutsfattare har försökt implementeras i offentlig sektor. LÄS MER
4. Ledarskap i en hybridmiljö : En kvalitativ studie om medarbetares syn på en framgångsrik ledare i en hybrid arbetsgrupp
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore how employees apprehend leadership qualities to develop an effective, cohesive and communicative workgroup in the hybrid environment. By using the employee’s perspective, it will help us to elucidate what a successful leader is in the hybrid environment. LÄS MER
5. Lärande för förbättring och innovation : Hur ledare i offentlig sektor organiserar för lärande för att åstadkomma ständig förbättring och innovation
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur ledare i offentlig sektor arbetar med att organisera för lärande i en strävan mot en lärande organisation för att åstadkomma ständig förbättring och innovation.Studien genomfördes utifrån en kvalitativ forskningsdesign. LÄS MER