Sökning: "ledarskap i tjänsteföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden ledarskap i tjänsteföretag.
1. Ledarskapets betydelse i tjänsteinnovationer
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : För att klara av den höga konkurrens som råder mellan olika organisationer krävs att företag fortsätter utveckla attraktiva värdeerbjudanden. Många företag är tjänsteföretag och ett sätt att fortsätta utveckla sitt värdeerbjudande mot kund är genom tjänsteinnovationer. LÄS MER
2. Bra chefer = Motiverade medarbetare : En kvalitativ studie om ledarskapets roll för motivation inom tjänstesektorn
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur chefer inom tjänsteföretag kan anpassa sitt ledarskap utifrån både medarbetare och chefers uppfattningar om motivation och ledarskap, för att i sin tur öka motivationen hos medarbetarna. Undersökningen utgår från ett flertal teorier inom ledarskap och motivation för inhämtandet av det empiriska materialet. LÄS MER
3. Varför lämnar fastighetsmäklare yrket? : En studie om varför fastighetsmäklare väljer att lämna yrket inom fem år
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Bakgrund: Fastighetsmäklaren är en oberoende part mellan köpare och säljare och har flera viktiga uppgifter under en försäljningsprocess. För att bli en registrerad fastighetsmäklare krävs i skrivande stund en högskoleutbildning på minst 120 högskolepoäng samt 10 veckors praktik, men utbildningskraven kommer under de närmaste åren att bli högre. LÄS MER
4. Att leda tjänsteföretag under en kris : En kvalitativ studie om hur chefer på tjänsteföretag i Kalmar län bedriver ledarskap under coronaviruspandemin.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Research question: How do service company managers believe the coronavirus pandemic has affected their leadership? Purpose: The intention of this study is to investigate managers with a leading role in service companies and how they believe their leadership has changed during the coronavirus pandemic. The purpose of this study is to see how they are consistent with the following theories in leadership during changing conditions and what current managers can learn from the coronavirus pandemic. LÄS MER
5. Work-life balance i managementkonsultbranschen : en organisatorisk utmaning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Managementkonsultbranschen kännetecknas av högt tempo, långa arbetsdagar och prestationsdrivna individer. Trots det har balans mellan arbetsliv och privatliv blivit en viktig fråga. LÄS MER