Sökning: "leder influencer marketing köp"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden leder influencer marketing köp.

  1. 1. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebru Erdal; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Credibility; Attitude; Word-of-mouth; Consumers buying behavior; Influencer marketing; Trovärdighet; Attityd; word-of-mouth; Konsumenters köpbeteende;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER

  2. 2. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Armin Hosseini Akram; Oktay Saygin; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Non-Fungible Token; NFT; Credibility; Attitude; Influence; Effect; Impact; Crypto; NFT project; Expertise; Influencer Marketing; Non-Fungible Token; NFT; Trovärdighet; Attityd; Påverkan; Krypto; NFT-projekt; Expertis;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER

  3. 3. Leder influencer marketing till köp? : En studie från konsumentens perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sharon Arzaghi; Madeleine Holm; [2020]
    Nyckelord :Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; purchase behaviour; entertainment; extraversion; commerciality; Self-monitoring; Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; köpbeteende; underhållning; extraversion; kommersialitet; Self-monitoring;

    Sammanfattning : Since the increased popularity of social media, new marketing strategies have been developed by companies and marketers in order to advertise more effectively. This has concluded in a new marketing strategy originated from celebrity endorsement, called influencer marketing, which is implied by various brands today and often used on the social media platform Instagram. LÄS MER

  4. 4. Influencers på Instagram : en studie om kvinnors köpbenägenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Andersson; Tove Bazso; [2018]
    Nyckelord :Influencers; Influencer Marketing; Instagram; Consumer buying behavior; Five steps model; Influencers; Influencer Marketing; Instagram; Köpbeteende; Femstegsmodellen;

    Sammanfattning : Influencer marketing påstås vara ett marknadsföringsverktyg som ligger rätt i tiden. Dennamarknadsföringsmetod handlar om att använda sig utav influencers för att sprida ett företagsvarumärke och produkter. LÄS MER

  5. 5. ”MAN VILL HELLRE HÄRMA EN PERSON ÄN ETT VARUMÄRKE” En kvalitativ studie om ungas upplevelse av sponsrat innehåll på Youtube.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Malin Körling; Rebecca Nordin; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Examensarbete: 15 hp Kurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT17 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 45 Antal ord: 18 935 Nyckelord: Youtube, reklam, influencer marketing, unga, sponsrat innehåll, trovärdighet, köpbenägenhet. Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur unga upplever reklam i form av sponsrade inlägg från influencers på Youtube, samt om de upplever att denna typ av reklam har effekt på deras köpbenägenhet. LÄS MER