Sökning: "legitimitet eriksson"

Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden legitimitet eriksson.

  1. 11. Effekten av Mickey-Mousing i datorspel : En studie av Mickey-Mousing och dess effektivitet i dynamiska datorspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Andersson; Tobias Eriksson; [2019]
    Nyckelord :Mickey-Mousing; fumblecore; game music; datorspel; spelupplevelse; interaktivitet; datorspelsmusik;

    Sammanfattning : Mickey-Mousing är en ljudläggningsmetod som använts sedan de tidiga tecknade filmerna i slutet på 1920-talet och beskrivs som en ”musikalisk imitation av fysisk rörelse”. Det har använts genom tiderna för att betona och förstärka de grafiska händelser som sker på filmduken, och har nu även förts in i ett nytt medie - datorspel. LÄS MER

  2. 12. Hållbarhetsrapportering : Lag (2016:947) om ändring i årsredovisningslagen (1995:1554) och dess påverkan på den svenska möbelindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Emma Eriksson; Linnéa Krusenvik; [2018]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability reporting; legitimacy; signalling; stakeholder; environment; social responsibility; economy; CSR; adaption; greenwashing; amendment; Hållbarhet; hållbarhetsrapportering; legitimitet; signalering; intressent; miljö; socialt ansvar; ekonomi; CSR; anpassning; greenwashing; lagreglering;

    Sammanfattning : Hur företag ska arbeta för att uppfattas som legitima av samhället har förändrats över tid och det innefattar även arbetet med hållbarhetsfrågor. Förr var frågor rörande miljö och sociala förhållanden inte av relevans i de flesta företag, utan fokus låg främst på de ekonomiska aspekterna av verksamheten. LÄS MER

  3. 13. Betydelsen av branding för startups och dess koppling till finansieringsmöjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Malin Eriksson; Louise Rosenberg; [2018]
    Nyckelord :Liability of newness; Startups; branding; brandingstrategier; finansiering; varumärken; varumärkesvärde; varumärkespositionering; varumärkesimage; varumärkeskännedom; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : En av de mest värdefulla immateriella tillgångarna i ett företag är varumärket. Det är kunders uppfattade bild av ett företags produkter och branding är strategin för att skapa och upprätthålla denna bild. LÄS MER

  4. 14. Särart och likhet, så vinner ASF legitimitet : En fallstudie om arbetsintegrerande sociala företags etablering.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Emma Alexandersson; Fanny Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Social business; WISE; work integration social enterprises; Socialt företag; Arbetsintegrerade sociala företag; ASF; etablering;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how work integration social enterprise (WISE) established their enterprises. To reach the aim we collected data through qualitative in-terviews from six persons with experience of starting a WISE. Four managers, one exec-utive and one consultant. LÄS MER

  5. 15. Legitimitetsstrategier vid redovisning av negativa aspekter i hållbarhetsrapporten : En totalundersökning av företag noterade på Stockholmsbörsen Large Cap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Emma Bergkvist; Emma Eriksson; [2017]
    Nyckelord :Legitimitetsstrategier; hållbarhetsrapportering; negativa aspekter; legitimitet; storlek; synlighet i media; branschtillhörighet;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer idag att hållbarhetsrapportera. En av anledningarna till detta kan vara att de ser det som en nödvändighet att vara transparenta för att behålla eller skapa legitimitet. LÄS MER