Sökning: "legitimitet och kundrelationer"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden legitimitet och kundrelationer.

  1. 1. Den digitaliserade revisionsbranschen : En jämförande studie mellan the big four och företagskunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Diyar Abdul-Gabar; Kenan Aljovic; [2020]
    Nyckelord :Digitization; digitized utilities; automatization; audit; “the big four”; customer satisfaction; customer relations; legitimacy; competitiveness; confirmability; willingness to change; Digitalisering; digitala verktyg; automatisering; revision; “the big four”; kundnöjdhet; kundrelationer; legitimitet; konkurrenskraft; anpassningsbarhet; förändringsbenägenhet;

    Sammanfattning : Digitization is a global phenomenon that has changed the everyday life, both workwise and privately. Digitization has become a central part in almost everything you do today. New effective methods to provide services have been created with the help of automatization, which has introduced the audit world to a transformation process. LÄS MER

  2. 2. Hur skiljer sig implementeringen av CSR mellan ett statligt kontroversiellt bolag och ett statligt konventionellt bolag for att stärka legitimitet och kundrelationer? : En kvalitativ studie om hållbarhet i statens kontroversiella och konventionella aktörer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Simon He Voong; Oscar Hovhammar; [2020]
    Nyckelord :CSR; legitimitet; kundrelationer; hållbarhet; marknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Hur skiljer sig implementeringen av CSR mellan ett statligt kontroversiellt bolag och ett statligt konventionellt bolag för att skapa legitimitet och stärka kundrelationer? Syfte: Utveckla en större förståelse för hur implementeringen av CSR skiljer sig mellan ett statligt kontroversiellt bolag och ett statligt konventionellt bolag, för att skapa legitimitet och stärka kundrelationer. Teori: De huvudsakliga teorier som har använts är CSR, legitimitet och kundrelationsteorier. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhet, ett sätt att försäkra långsiktiga kundrelationer? : En fallstudie av Länsförsäkringar Östgötas arbete med hållbarhetsfrågor för att skapa långsiktiga kundrelationer

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Malin Hellström; Clara Lindgren; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Sustainability; Legitimacy and Customer Relationships; Corporate Social Responsibility; hållbarhet; legitimitet och kundrelationer;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att jordens resurser inte är oändliga är något som idag är allmänt känt, vilket ställer krav på ett gemensamt arbete för en hållbar utveckling. Företag har därmed kommit att rikta ett allt större fokus mot sociala, miljömässiga och etiska mål, snarare än en ensidig inriktning på ekonomiska mål. LÄS MER

  4. 4. FASTIGHETSMÄKLAREN - En oumbärlig mellanhand?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nina Ivarsson; Yvonne Danielsson; Catarina Lilja; Kristina Alderbrink; [2003]
    Nyckelord :Dramaturgi; Kundrelationer; Image; Trovärdighet; Word-of-mouth; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats har varit att, genom en studie av interaktionen mellan mäklare och dess kunder samt interaktionen mäklare emellan, försöka svara på hur fastighetsmäklaren agerar i sitt dagliga arbete. Metoden som använts har varit en kvalitativ studie vilken genomförts genom en deltagande observation. LÄS MER

  5. 5. Corporate Citizenship : Företaget som den goda medborgaren

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Berglöf; Andreas Bielkhammar; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; Corporate Citizenship; strategi; företagets ansvar; intressenter; Pia Lindell; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagens roll i samhället håller på att förändras. En möjlighet för företag att bidra till en utveckling som är långsiktigt hållbar: ekonomiskt, socialt och ekologiskt kan uppnås genom Corporate Citizenship – företaget som den goda medborgaren. LÄS MER