Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 123 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. DRIVER ENGAGEMENT User experience of static & dynamic interaction and engagement in Non-Driving Related Activities in Automated Vehicles - An experimental study

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Elin Johansson; Sara Börjesson; [2023-05-19]
    Nyckelord :Non-Driving Related Activities; Take-over Request; SAE Level 4; Engagement; Situational Awareness; Self Assessment Manikin; The Contextual Control Model; Take-Over Scenario;

    Sammanfattning : The rapid development of automation in vehicles is reshaping the role of the driver and consequently changing driver behavior. This study is based on the SAE level 4 of automation, i.e the autonomous vehicle (AV) can drive fully autonomously in a conditioned area. LÄS MER

  2. 2. Impact of gamification on employee motivation in situations of change in medium-size organisations in the United Kingdom.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Apostolos Savvas; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Change Management; Employee Engagement; Motivation; Game Design Patterns;

    Sammanfattning : This thesis tries to provide a comparative study and complimentary data analysis into the effectiveness of game design patterns such as LEGO Serious Play, Leaderboards and Collective voting in terms of the impact that gamification has in change management framework. The study is looking at how gamification impacts employees from a motivational and engagement, in change management tasks, perspective. LÄS MER

  3. 3. Förmedla LEGO-bygginstruktioner i en Augmented Reality miljö med hjälp av HoloLens 2

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Cecilia Ek; [2023]
    Nyckelord :Augmented Reality AR ; Head Mounted Display HMD ; HoloLens 2; LEGO; bygginstruktioner; traditionella medier;

    Sammanfattning : I denna artikel undersöks HoloLens 2 som verktyg för att förmedla LEGO-bygginstruktioner genom att använda Augmented Reality (AR). Traditionella instruktionsmetoder såsom text, bilder och video har börjat få konkurrens av AR-tekniken. LÄS MER

  4. 4. Heter det legogubbe eller legofigur? : En kvalitativ studie om förskollärares beskrivningar av förskolans inomhusmiljö i relation till ett normkritiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Johanna Nordh; Jenni Svensson; [2023]
    Nyckelord :Förskola; Inomhusmiljö; Normkritiskt perspektiv; Jämställdhet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare beskriver förskolans inomhusmiljö i relation till ett normkritiskt perspektiv. Studiens frågeställning är: Hur beskriver förskollärarna förskolans rum och material i relation till normer inom kön och genus? Studien genomfördes utifrån en kvalitativ metod där två fokusgruppssamtal har ägt rum för att bidra med åtta förskollärares gemensamma erfarenheter och beskrivningar av inomhusmiljön. LÄS MER

  5. 5. Kit-box mekanism

    M1-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Kevin Boateng; Erick Lucian Matias Holm; [2023]
    Nyckelord :Shelf trolley; Lego; Kit-box; CAD; Pugh matrix; Concept development; Hyllvagn; Lego; Kit-box; CAD; Pugh matris; konceptutveckling;

    Sammanfattning : På uppdrag av EQpack var projektets mål att utveckla ett koncept för en hyllvagn tänkt att användas i fabriksgolv av montörer. Hyllvagnen ska bära på kit-boxar med komponenter och ta upp mindre golvyta än befintliga hyllvagnar för kit-boxar. LÄS MER