Sökning: "leisure time center pedagogue"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden leisure time center pedagogue.

  1. 1. Askfat och galna gorillor : En essä om det Levande Verkstadspedagogiska förhållningssättet inom skapande verksamhet på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Linda Hahne; [2020]
    Nyckelord :image pedagogy; Living Workshop; free creation; leisure time center; creativity; bildpedagogik; Levande Verkstad; fritt skapande; fritidshem; kreativitet;

    Sammanfattning : In this scientific essay, I reflect on children's free creation within the creative activities in Swedish school and at leisure time centers based on my experiences as a Living Workshop pedagogue. I start from an event where a student expresses that during our creative sessions we "only make feelings" when the child and another pedagogue were allowed to create exactly what the child wanted. LÄS MER

  2. 2. Misslyckandets styrka : En essä om att utvecklas genom misslyckande som fritidslärare.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ema Bengtsson; [2018]
    Nyckelord :Leisure-time centre; recess monitor; failure; identity; professional identity; Fritidshem; rastvakt; misslyckande; identitet; yrkesidentitet;

    Sammanfattning : My scientific essay is about how I as a recreational activities teacher deals with failure in my profession and how that approach affects the students. I takes its starting point in a self-perceived tale where I act as recess monitor. Suddenly I realize that a colleague and I are the only ones outside during recess with hundreds of students. LÄS MER

  3. 3. -Calle! dansar du balett eller? : En vetenskaplig essä om fritidshemsläraren som förebild i identitetsskapande processer. Sett ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Kristina Axelsson; [2018]
    Nyckelord :gender; identity; leisure time center pedagogue; leisure tim center; role model; feministic poststructuralism; Kant; the categorical imperative; Butler; norms; feminism; genus; kön; identitet; lärare i fritidshem; fritidshem; förebild; feministisk poststrukturalism; Kant; det kategoriska imperativet; Butler; normer; feminism;

    Sammanfattning : The purpose of my scientific essay is to examine the identity creating processes that goes on amongst pupils as well as pedagogues in leisure time centers. This seen from a gender perspective. The questions in this essay revolves around me as a role model in the leisure time center and how I use the binary gender categories in my line of work. LÄS MER

  4. 4. Lärande i fritidshem - hur ser verkligheten ut? : En undersökning av hur rektor och fritidspedagog definierar lärande i fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Melinda Landegren; [2016]
    Nyckelord :Learning; regulatory documents; leisure centers; policy process; Lärande; styrdokument; fritidshem; policyprocess;

    Sammanfattning : In my experience it is hard to define what learning in leisure centers means, and that the definition seems to differentiate between principals and leisure-time pedagogues. In this inquiry, I therefore ask myself the following questions: How does a principal and leisure-time pedagogue define learning in leisure centers, in relation to current regulatory documents? And how does a principal and a leisure-time pedagogue translate these regulatory documents to their operation regarding learning in leisure centers? My inquiry is based on qualitative methods as semi-structured interviews and open observations. LÄS MER

  5. 5. Samarbete mellan skola och fritidshem : En studie om hur fritidspedagoger och grundskollärare samarbetar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Karin Birath; [2014]
    Nyckelord :cooperation; collaboration; school; leisure-pedagogue; primary school teacher; Samarbete; samverkan; skola; fritidspedagog; grundskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur grundskollärare och fritidspedagoger samarbetar. I uppsatsen kommer samarbetet mellan skola och fritidshem att belysas. Det kommer att undersökas vad som fungerar bra och vilka eventuella brister som kan finnas i samarbetet mellan grundskollärare och fritidspedagoger. LÄS MER