Sökning: "leisure-pedagogue"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet leisure-pedagogue.

  1. 1. Digitalt musikskapande på fritidshemmet : - utmaningar och utvecklingsmöjligheter utifrån ett lärarperspektiv.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Johan Einarsson; [2020]
    Nyckelord :Teacher in extended school teaching; leisure pedagogue; music creation; music; digital tools; learning tablet; sociocultural perspective; availability; multimodality; aesthetic learning processes; Lärare i fritidshem; Fritidspedagog; Musikskapande; Musik; Digitala verktyg; Lärplatta; Sociokulturellt perspektiv; Tillgänglighet; Multimodalitet; Estetiska lärprocesser;

    Sammanfattning : Detta kvalitativa forskningsinriktade arbete syftar till att belysa musikskapande i samband med användning av digitala verktyg i fritidshemmets undervisning. Arbetet är grundat i att undersöka det digitala musikskapandets utmaningar och utvecklingsmöjligheter utifrån ett lärarperspektiv. LÄS MER

  2. 2. Samarbete mellan skola och fritidshem : En studie om hur fritidspedagoger och grundskollärare samarbetar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Karin Birath; [2014]
    Nyckelord :cooperation; collaboration; school; leisure-pedagogue; primary school teacher; Samarbete; samverkan; skola; fritidspedagog; grundskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur grundskollärare och fritidspedagoger samarbetar. I uppsatsen kommer samarbetet mellan skola och fritidshem att belysas. Det kommer att undersökas vad som fungerar bra och vilka eventuella brister som kan finnas i samarbetet mellan grundskollärare och fritidspedagoger. LÄS MER

  3. 3. Fysisk aktivitet på Fritidshemmet : En kvalitativ intervjustudie av fritidspedagogers uppfattning om fysisk aktivitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Avdelningen för geografi och turism

    Författare :Rikard Wester; [2013]
    Nyckelord :Physical activity; after-school; after-school teachers; Fritidshem; fysisk aktivitet; rörelse; skola;

    Sammanfattning : The aim of this work is to investigate what after-school teachers from various schools and after-schools feel about the importance of physical activity. But also how they work to stimulate and support children/pupils physical activity development in the after-school center. The work also highlights health from a physical perspective. LÄS MER

  4. 4. "Var är Emma!?" : En essä om integrering av barn med problematik i skolan

    Kandidat-uppsats, Lärarutbildningen

    Författare :Lina Karlsson; [2012]
    Nyckelord :Children with special needs psychological dysfunction ; Including integration; Segregating integration; school; ethics; special education; socials rights; Barn med problematik; Inkluderande integrering; Segregerande integrering; skola; etik; specialpedagogik; social rättvisa;

    Sammanfattning : This essay contains two stories that reflect the reality I face as an educator, as well as a reflective discussion about my self-perceived dilemma. The dilemma reflects a classroom situation where I as an educator have trouble dividing my focus, my focus is either put on entire the class or on the child with special needs. LÄS MER

  5. 5. Barn i svåra livssituationer : en essä om hur lärare och fritidspedagoger kan bidra med hjälp och stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lärarutbildningen

    Författare :Sandra Hagman; [2012]
    Nyckelord :children; crisis; teacher; leisure pedagogue; elementary school; barn; kris; lärare; fritidspedagog; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med den här erfarenhetsbaserade och vetenskapliga essän är att genom reflektion kring erfarenheterna, relevant litteratur och forskning undersöka olika arbetssätt för lärare och fritidspedagoger att kunna hjälpa och stötta barn i svåra livssituationer. Essän tar sin början i tre berättelser om barn i svåra livssituationer, efter det följer ett tydliggörande av dilemmat i berättelserna. LÄS MER