Sökning: "leksaksbutiker"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet leksaksbutiker.
1. Lilla Trädalen : En studie om materialval och märkningar på leksaker som konsumeras i Sverige utifrån aspekter som hållbarhet och miljö.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med studien är att ur et designperspektiv undersöka skillnader och likheter av material och märkningar på leksaker som säljs i Sverige utifrån aspekter som hållbarhet och miljö. Den första frågeställningen: ” Hur kommuniceras märkningar visuellt på ett urval förpackningar för plast och träleksaker?”. LÄS MER
2. Leksaker i den digitala tidsåldern : Leksaksbranschens bemötande av nya preferenser
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Abstrakt Titel: Leksaker i den digitala tidsåldern – Leksaksbranschens bemötande av nya preferenser Författare: Sandra Nilsson och Victor Tydesjö Handledare: Leif Rytting Kurs: Företagsekonomi III – examensarbete 15 hp. Linnéuniversitetet VT 2014 Syfte Vårt syfte med uppsatsen är att undersöka hur leksaksbranschen har förändrat och kommer att förändra sin verksamhet i den teknologiska tidsåldern. LÄS MER
3. Twin Dancers : En genusvetenskaplig studie av två leksakskedjors reklamblad
Magister-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltningSammanfattning : Leksaker har en stor och viktig del i barns uppväxt vilket gör att leksaksföretag har inflytande i hur barnen kan komma att se sig själva och sin omgivning. Vi har studerat två leksakskedjors reklamblad ur ett genusperspektiv för att se hur flickor och pojkar framställs samt hur genus framställs i leksakerna och deras marknadsföring. LÄS MER
4. Exteriör, interiör och psykosocial miljö : utifrån den lilla leksakshandlarens perspektiv
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Det har blivit viktigare att kunna hävda sig på marknaden gentemot de nu många stormarknader och kedjor som expanderar och blir fler. Vi tänker beröra de ämnen som handlar om butikers miljöer. Förutom sortiment och pris kan butiker konkurrera på marknaden om de har och använder sig av en fungerande butiksmiljö. LÄS MER