Sökning: "lektion utvärdering"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden lektion utvärdering.

  1. 1. Elevers erfarenheter av olika undervisningsstilar : En kvalitativ fallstudie om elevers erfarenheter av undervisningsstilar i idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Christoffer Sandström; [2022]
    Nyckelord :Teaching styles; reproductive; productive; pre-impact; impact; post-impact; Undervisningsstilar; reproduktiv; produktiv; planering; genomförande; utvärdering;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur sex elever uppfattar sin undervisande lärares undervisningsstilar i idrott och hälsa. Studien fokuserar även på hur delaktiga eleverna får vara vid planering, genomförande och utvärdering av en lektion. LÄS MER

  2. 2. Development of training material for a process analysis tool in the paper industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Sara Kristoffersson; [2020]
    Nyckelord :training material; e-learning; adult learning; self-directed learning; cognitive learning; process analysis tool; utbildningsmaterial; e-lärande; vuxnas lärande; självstyrt lärande; kognitivt lärande; processanalysverktyg;

    Sammanfattning : Paperboard is accessible for everyone, such as packaging for provisions or beauty products. Paperboard consists of several layers of pulp and has different types of qualities depending on the material’s area of use. LÄS MER

  3. 3. TAKK, för spanskan! Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation i spanskundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Yolanda Estruch-Sánchez; [2020]
    Nyckelord :The Additivity Hypothesis; Dual Coding Theory; multimodalt minne; gester; spanska; språkundervisning; TAKK; tecken;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att undersöka potentialen av TAKK (Tecken Som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) i undervisningen av främmande språk i den svenska skolan. Genom en kvasiexperimentell utvärdering tillämpades TAKK under en lektion i spanska där 18 elever skulle lära sig 24 nya ord om mat. LÄS MER

  4. 4. ”Allt ligger ju på läraren hur en lektion blir” : En kvalitativ studie om lärares planeringsförmåga av matematikundervisning i grundskolans årskurs F-3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Matematikdidaktik

    Författare :Frida Clemborn; [2018]
    Nyckelord :Mathematics; PCK; lesson planning; elementary teacher; Matematik; PCK; lektionsplanering; grundskollärare;

    Sammanfattning : Att arbeta som lärare kräver att du erhåller vissa kunskaper. Du ska ha tillräckliga ämneskunskaper och pedagogiska kunskaper. Du ska även ha kunskaper om hur planering, utförande och utvärdering av undervisningen sker. Att skapa en lektionsplanering och integrera alla nödvändiga delar av en undervisning är komplext. LÄS MER

  5. 5. Hur teoretisk kunskap eller praktiskt arbete påverkar elevers lärande beroende på vad som introduceras först

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emmie Nilsson; Micaela Ohlson; [2017]
    Nyckelord :children; classroom; framework; introduction; learning; practical work; science; student; teacher; teaching; theory;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera vilken påverkan det har på elevers lärande beroende på om teori eller praktiskt arbete introduceras först i naturvetenskaplig undervisning. Under arbetets gång har lärande till största del kommit att handla om språkutveckling. LÄS MER