Sökning: "lesson study"
Visar resultat 21 - 25 av 673 uppsatser innehållade orden lesson study.
21. Skriftlig kommunikation inom matematik : En interventionsstudie som undersöker hur lathunden som redskap har betydelse vid problemlösning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : This study is an action research that focuses on written communication in problem solving. A cheat sheet has been created as a tool and aims to support the pupils while working with problem solving. The study began with a pre-test, continued with detail lesson plans included the cheat sheet. LÄS MER
22. A quantitative comparison between C, C++ and Rust : Loading data in the context of a game engine
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Comparisons of programming languages within a game engine context are rare, and the data that exists usually only compare the most prominent languages of their time. C, C++ and Rust are three comparable languages, with C and C++ being two of the older, but very high performing, languages. LÄS MER
23. "Jag kommer aldrig ha en relation" : En retorikvetenskaplig studie om sexualundervisning i anpassade skolformer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/RetorikSammanfattning : The purpose of this bachelor’s thesis is to investigate school staff's attitudes towards sexual education for young people with disabilities, within special needs education in Sweden. The rhetorical analysis aims to include answers to what school staff members consider to be adequate sexual education, what obstacles and opportunities they see as well as how they experience their own and their students' rhetorical agency. LÄS MER
24. Elevers upplevelse av särskilt stöd : En studie om hur elever i gymnasiet upplever sitt behov av särskilt stöd och om de får det stöd de behöver i idrottsundervisningen
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att undersöka hur elever som har rätt till särskilt stöd upplever skolundervisningen med särskilt fokus på ämnet Idrott och hälsa. Studien utgår från frågeställningarna: Hur upplevs särskilt stöd utifrån elevens perspektiv?Hur upplever eleverna det särskilda stödet inom Idrott och hälsa? Hur motiveras elever med särskilt stöd att delta i idrottsundervisningen? Teori och metod Detta är en kvalitativ studie som inspireras av tre teoretiska utgångspunkter som är normkritisk pedagogik, KASAM samt Self-Determination Theory. LÄS MER
25. ChatGPT - medspelare eller motståndare? : En kvalitativ studie om ChatGPTs möjligheter och utmaningar inom högre utbildning
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : ChatGPT är inte en vanlig AI-chatbot; det är ett kraftfullt verktyg som har tränats för att skapa naturligt språk och kan tillämpas inom högre utbildning. Genom sin förmåga att kunna generera text och svara på frågor kan det vara en ovärderlig tillgång för lärare. LÄS MER