Sökning: "leveransalternativ"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade ordet leveransalternativ.
1. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER
2. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Emma, Johansson Felicia, Lundmark (97/10/25) (00/05/11) Titel: Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process Forskningsfrågor: Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter? Syfte: Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER
3. Som ett paket på posten : En analys av marknaden för paketleveranser till privatpersoner
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Den svenska marknaden för paketleveranser är en marknad i ständig expansion. Med e-handelns tillväxt har antalet varor som skickas från företag till privatpersoner ökat explosionsartat de senaste åren, samtidigt som konsumenternas preferenser ändrats. LÄS MER
4. Värdefulla val: Konsumenters utvärdering av hållbara leveranser : En kvalitativ studie om hållbarhetoch konsumenters valav sista milen-leveranser.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : E-handeln har vuxit med en enorm hastighet, vilket har förändrat hur människorinförskaffar artiklar och varor. I takt med att behovet av leveranser och godstransporterökar, blir konsekvenserna utifrån ett hållbarhetsperspektiv alltmer förödande. LÄS MER
5. Konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan från e-handel - En undersökning av unga konsumenters uppfattningar av miljöpåverkan för olika leveransalternativ vid e-handel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den globala uppvärmningen är ett ämne som ofta lyfts fram i media och som kräver att samhället gör vissa förändringar för att minska på utsläppen av växthusgaser. I Sverige står transport för en tredjedel av dessa utsläpp. LÄS MER